NRC.Next maakt het best reclame voor zichzelf


De campagne rond het nieuwe dagblad NRC.Next is tijdens de Nationale Uitgeefdag bekroond met de Presse Papier 2006. Dit is een door vakblad MediaFacts ingestelde prijs, die jaarlijks de beste mediacampagne bekroont die een uitgever van gedrukte media voerde om het eigen product onder de aandacht te brengen van potentiële lezers en/of adverteerders. De twee andere, voor de Press Papier 2006 genomineerde campagnes waren voor dagblad Almere Vandaag en Sanoma Men’s Magazines. Jury-voorzitter Sikke Bakker was niet erg onder de indruk van

het niveau van de eigen campagnes van dagbladen en tijdschriften. Tijdens de uitreiking zei hij: ‘Media die advertentieruimte verkopen, moeten zelf als geen ander uitstralen dat ze in print-reclame geloven.’

De campagnes die deze media voor zichzelf voeren, zouden daarom tot de allerbeste gerekend moeten kunnen worden, vond Bakker. En dat was dus niet het geval, al was de jury vol lof over de winnende campagne en voor de twee nominaties.

Lees ook:Nielsen: Partij voor Dieren duurste campagne
Lees ook:Online experts kiezen beste reclamecampagne op social media
Lees ook:Papierloze tijdperk is een ramp voor de mens denkt Domtar
Lees ook:Bestedingen aan Postbus 51-campagnes verder gedaald in 2007
Lees ook:Sonja Bakker-spoof Bolletje vervangen door Dick, advocaat bij…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.