Britse weekblad Economist gelooft in pizzadoosreclame

Hoe bereik je moeilijk bereikbare studenten in de VS met je reclame? Dan moet je wat origineels verzinnen en dat deed het Amerikaanse reclamebureau van het kwalitatieve Britse, wat ik noem ''intelligent-rechtse'' weekblad The Economist. Ze speelden in op de wetenschap dat pizza's bestellen de nationale sport is op universiteiten als het gaat om het vullen van de maag. Het blad leverde meer dan 20 pizzeria's nabij universiteiten in en om Philadelphia pizzadozen met informatie over voedsel waarvan de studenten nog wat konden opsteken ook (''Wereld tarweproductie per land.'' enz.). Leuk bedacht. De slogan onderaan: Get a world view. Read The Economist (en dat is een goeie slogan voor èlke Amerikaan). Het bureau erachter was BBDO in New York. Via TIR.

 

 

 

Lees ook:Aandelen, vastgoed, hoe lang blijf je erop zitten, vraagt The Economist
Lees ook:Condooms gratis verspreid als reclame voor gokbedrijf Ladbrokes
Lees ook:Kennisniveau studenten over reclame aangepakt door bureauvereniging VEA en RA*W University
Lees ook:Koorddanser in de hoofdrol in bioscommercial weekblad The Economist
Lees ook:Ook studenten moeten van NS in en uit checken met OV-kaart

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.