Categorie: "Promo"

Rihanna zingt vanavond live online nummers uit album Rated R (met dank aan sponsor Nokia)

Nokia RihannaBe part of the biggest free music event of the year.” Rihanna zingt live online vanavond, om 9 pm Nederlandse tijd (8 pm gmt) ”vanuit een geheime locatie in Londen.” En wel nummers van haar op maandag 23 november te lanceren nieuwe album Rated R. Klik door naar NOKIA/RIHANNA voor meer info als je je wilt aanmelden om het concert te horen. In bijgaand promofilmpje kondigt de zangeres het evenement zelf aan. Join the global party, jawel. En vertel het vooral door, vraagt ze kijkers. Bron: Sponsor Nokia rechtstreeks.

Speelfilm Sherlock Holmes voorafgegaan door online game 221B

Weer eens wat anders: een gratis inkijkje vooraf  in een speelfilm, via een game. De komende lancering van de speelfilm Sherlock Holmes is voorafgegaan door een (GRATIS)  G A M E,  221B, ook wel sjiek een online experience genoemd. Daarin wordt het Londen van de jaren 1890 fraai tot leven gebracht met behulp van veel materiaal uit de speelfilm, en dus vooraf te zien is, als teaser. De game is gemaakt door het hoog aangeschreven bureau AKQA in Londen. Hoofdrolspelers in de Warner Bros.film over Holmes en Watson, die is geregisseerd door Guy Ritchie, zijn Robert Downey Jr., Jude Law en Rachel McAdams. Hierbij de reclametrailer voor de game, klik door voor de trailer voor de film zelf, via de collega’s van Cinema.blog. Via TIR.

Norah Jones helemaal vol van piraten in muziekvideoreclame album The Fall

Norah Jones en piratesChasing Pirates.” Lief liedje, leuk filmpje voor alweer een somberedag (en even een andere stijl dan de lofzang op New York van Jay-Z en Alicia Keys van gisteren). Een muziekvideo voor een nieuw muziekalbum is ook reclame, zeg ik maar. Zeker als jazzy zangeres Norah Jones (30) te horen en te zien is. En van mij mag ze zo optreden is de zoveelste editie van ”Pirates of the Caribbean,” want Norah is zo verslingerd aan piraten, blijkt. Haar Newyorkse appartement was zelfs getransformeerd in een piratenschip, meldt TIR. Maar KLIK  H I E R VOOR DE MUZIEKVIDEO, te zien in HD op YouTube. Hier embedden is om onduidelijke niet toegestaan. “Chasing Pirates” is de eerste single van Norah Jones’ vierde album, The Fall genaamd. Waarin de dochter van de legendarische sitarspeler Ravi Shankar zelfs rockt, na te veel zwoele ballades.

Jay-Z en Alicia Keys maken lekker zingend reclame voor New York

Heerlijke stad New York City, bezoek het. Volgt een lekker filmpje voor een druilerige Hollandse herfstdag. De Amerikaanse hip hop rapper Jay-Z werkte samen met R&B/soul zangeres en songwriter Alicia Keys om “Empire State of Mind” te maken. Een single en muziekvideo om Big Apple op te hemelen dat ook een sample bevat van  “Love on a Two-Way Street” van The Moments, meldt TIR. Het vorige maand door Hype Williams geregisseerde filmpje toont bekende locaties in New York als Harlem, Times Square en het Ground Zero-gebied.

Black Eyed Peas’ APL zoekt hulp met spotje ‘Take me to the Philippines’

Take me to the Philippines.” Niet, niet van het Bureau van Toerisme in de Filipijnen, wat je misschien zou denken. Dit is een prima oproep voor hulp van hiphopper APL.de.ap van de Black Eyed Peas voor de duizenden inwoners van Manila die zwaar zijn getroffen door de tyfoon Ondoy. Een fascinerende video is het geworden, kleurig met een goeie beat. Making of hier, reactie APL en songtekst in overlees.

De Britse roddelpers ontmaskerd: reclametrailer Starsuckers

In Nederland gaat het er minder hard aan  toe, gelukkig. Niet aan de andere kant van de Noordzee. In de nieuwe, Michael Moore-achtige documentaire ‘Starsuckers‘ wordt het bewijs geleverd dat tabloids daar de meest ranzige details ongecheckt de wereld inStarsuckers plaatjesturen. Bijgaand de reclametrailer en -affiche van de film van regisseur Chris Atkins, die 30 oktober in première gaat in Groot-Brittannië, maar daar nu de tongen los maakt, meldt de Volkskrant. ”Starsuckers” brengt voor het eerst de nietsontziende werkwijze van roddelmedia in beeld en dat is voer voor álle media.” Onder meer werd een trits nepverhalen verzonnen om te kijken of de tabloids iets checkten – niet dus. Experts praten ook over de schadelijke effecten van deze de wet brekende praktijken. ook Zie video CNN erover hier.

Help, de wereld vergaat (in reclametrailer film 2012)

We waren gewaarschuwd, onze aarde pikt ‘t niet meer… Jeetje, weer een echte Amerikaanse rampenfilm, angstaanjagend, Sony Pictures’  2012 van rampenfilmregisseur Roland Emmerich. Niet alleen California gaat ten onder, de hele wereld. Wie gevoelig is voor nachtmerries, een advies: niet kijken… Hier de reclametrailer van ruim 5 minuten met John Cusack in de hoofdrol. Voor ‘t eerst te zien in Nederlandse bioscopen vanaf medio november.

De man in de kast van de vrouw: erg geestig spotje Canal+

Never underestimate the power of a great story.” Erg geestig Frans spotje -met belangrijke Nederlandse inbreng- van Canal+, ik verklap niets. Wel een interessant verhaal om te onthouden, je weet maar nooit ;-) . Het verantwoordelijke reclamebureau is  BETC Euro RSCG in Parijs en de regisseur van het spotje Matthijs van Heijningen (via productiebureau Soixante Quinze),  de ”director of photography” Joost van Gelder.

Shotgun wedding-commercial leuke trekker Heineken.nl-site

Uitverkocht? Shotgun wedding, een grappige promo die meer bezoekers moet trekken naar de site van Heineken.nl, waar meer te regelen valt dan voorheen. Zelfs voor luidsprekers. ”Goede tip: zo bezoek je een uitverkocht concert! Je kunt natuurlijk ook gewoon kaarten voor uitverkochte concerten bestellen op Heineken.nl,” meldt de bierbrouwer. De campagne barst vandaag los, in verschillende mediumtypen en komt uit de koker van reclamebureau TBWA\Neboko.