Categorie: "Promo"

25 ´briljante´ reclameaffiches voor speelfilms

Na de 60 (!) sex reclame-uitingen, geselecteerd door Adoholic, zijn de heren achter deze blog uit India op zoek gegaan naar wat zij ”briljante” reclameaffiches voor films noemen. En er zitten inderdaad prachtige tussen. Zo’n affiche maken is een formidabele uitdaging, want moet in één oogopslag intrigeren. Dus erg vergelijkbaar met printreclame/uitingen. Gelukkig laten ze er op hun site maar 25 zien. ´´They don’t necessarily have to show who is in the film but they must tell about the story in a way.´´Ik laat er maar eentje zien, van Lord of War, die de hoofdrolspeler, Nicolas Cage, juist wèl goed toont, maar dan ánders. De andere 24 affiches zijn van de films  The Dark Knight, Identity, American Gangster, Ocean´s 12, Perfume, The Eye, Apocalypto, Blood Diamond, Quantum of Solace, The Blair Witch Project, V For Vendetta, The Oxford Murders, X-men 3, Taken, Zodiac, Hostel, Road to Perdition, Alien, Blindness, Cloverfield, Clash, No Country for Old Men, Dawn of the Road en Zweeney Todd.

Rooney, Benzema, Xavi e.v.a. in reclamepromo Fifa 10 voetbalgame

How big can football get?” Fifa 10, de game van Fifa EA sports, komt eraan, lancering begin october. Fraaie promo hier, waaraan veel bekende voetballers bijdragen, maar ik zag niet één Nederlander, schande! En altijd maar weer Wayne Rooney… Spotje is vermoedelijk gemaakt door reclamebureau Wieden + Kennedy in Londen. Via Alexander Bickov.

TEG’s Symphonica in Rosso-promo met Diana Ross, Ritchie, De Leeuw en Borsato

Marco Borsato’s bedrijf  The Entertainment Group (TEG) is failliet, heel triest, maar twee van de drie de geplande concertserie Symphonica in Rosso gaan dit jaar wel door. Ze zijn op dinsdag 20 en woensdag 21 october in het Gelredome. Dat meldt het ANP via o.m. de Volkskrant. De zanger geeft twee extra concerten in het Gelredome. ”Daarmee worden de mensen betaald die de shows mogelijk moeten maken.” Prachtig. Zie persbericht hier. Hierbij de recente promo met Borsato zelf, Lionel Ritchie, Paul de Leeuw en Diana Ross. Via dianarossfanclub….

Met een witte bril op van Nokia zie je de toekomst pas goed

Having fun in the sun? Remember that sun lotion!!!” Boodschap van een bezorgde vriend,  Tom, aan de mooie blonde van Nokia, met de mooie witte Nokia-bril op. Een toverbril. Zo legt Nokia Research Center de ”Mixed reality” in het promofilpje uit op YouTube: ”This concept allows to you to experience immersion and effortless navigation in new ways. New types of interactions involving near-to-eye displays, gaze direction tracking, 3D audio, 3D video, gesture and touch. Through these new types of social linkages people will be connected in innovative ways between the physical and digital worlds.”  Bron: Nokia rechtstreeks.

Whitney Houston maakt reclame voor Nokia in Million Dollar Bill-video

Whitney Houston, back in town gelukkig, na een ellendige periode van drank en drugs. Volgt de muziek video “Million Dollar Bill”, een van de singles van haar net gelanceerde album ”I Look To You.” KLIK  !H I E R!  OM TE ZIEN. In Amerika al een groot succes. Het klinkt inderdaad goed, maar ik wel benieuwd wat ze maakt van een langzamer nummer. Heel opvallend is de reclame die de flink gepimpte 46-jarige Houston in de video laat maken voor Nokia’s nieuwe vlaggenschipmobiel de N97. “Million Dollar Bill” is geschreven door een jongere kanjer, Alicia Keys, en geproduceerd door Swizz Beatz (Kaseem Dean). Via TIR.

Officiële reclametrailer Michael Jackson voor concertfilm ‘This Is It’

De officiële reclametrailer voor Sony Pictures’ concertfilm This Is It van Michael Jackson, met de repetities voor zijn voorgenomen concerten, Komt eind october in de bioscoop. Via zusterblog Amerika.blog, dat toevoegt dat de film wereldwijd slechts twee weken in de bioscopen te zien zijn. ”Dit tot ontzetting van veel fans.”

Klasse reclametrailer voor Xbox-game Halo 3: ODST

Speciaal gemaakt voor de introductie, later deze maand, de klasse reclametrailer voor Halo 3: ODST-game voor de Xbox. De trailer en de korte film die er nog aankomt zijn geregisseerd door Rupert Sanders, die ook aan de Halo 3: Believe-campagne heeft gewerkt. Aandacht voor de Orbital Drop Shock Troopers, een elite organisatie van de UNSC Marines. Gemaakt door reclamebureau T.A.G in San Francisco. Via Halo.wikia.

Lekker wakker worden met YouTube-mix als promo racing game Blur

Even helemaal wakker worden op de maandagmorgen, met YouTube-hits. Dankzij de door de Viral Factory gemaakte promo voor de racegame Blur, waarin zooooveeeel snel achter elkaar gebeurt. YouTube-klassiekers krijgen de ”Blur-behandeling” – niet geschikt voor tere zielen. Blur komt begin november uit en is een game van Activision.

Jay-Z rapt voor nieuwe album The Blueprint 3 in reclamepromo

Jay-Z werkte samen met ‘Music without limitsRhapsody en MTV om zijn album The Blueprint 3 te promoten. Fans kunnen er gratis naar luisteren op de Rapsody-site. De verkoop begint over ruim een week. Interessant is dat voor deze promo een hoog aangeschreven Newyorks reclamebureau is gechartered, Droga5. In het boeiende filmpje, dat onderdeel uitmaakt van Rhapsody’s Fans Get It-campagne, rapt en acteert Jay-Z conform zijn eerdere albumcovers, te beginnen met Reasonable Doubt (1996). Via Creativity.

Carice van Houten door ‘t lint in promo Nederlands Online Filmfestival

Ik doe dingen voor apen, maar ik doe geen onlinefilm.” Zegt ‘de’ actrice Carice van Houten als ze gespeeld flipt, want ze wil onder geen beding meedoen aan een promo van het Nederlands Online Filmfestival/NOFF. Heb haar wel beter zien acteren, trouwens. Het NOFF, een initiatief van het Nederlands Film Festival, nodigt alle filmmakers uit hun korte films in te sturen. Inschrijven kan van 7 mei tot 25 augustus 2009. Uit alle ingestuurde films wordt een selectie gemaakt voor vertoning.