100 jaar BN’ers in de reclame: tentoonstelling opent 8/11

100 jaar BN’ers in de Reclame‘ is de naam van een nieuwe tentoonstelling die vrijdag 8 november opent voor het publiek in de kelder van de Beurs van Berlage. Los van de Scarlet Telecom-uiting met Beau, zijn er commercials te zien met onder andere Martine Bijl, Ali B., Willem van Hanegem, Sylvie Meis en, uiteraard, Bram Moszkowicz.  Maar ook, wat verder terug, met o.a.  WimBN er in reclame tt Sonneveld en Rijk de Gooyer. De tt doet denken aan die hit van 2010/11 toen 100 Jaar Reclame Klassiekers ruim 70.000 bezoekers trok. Jan en Marie Publiek: te zien is reclame met daarin BN’ers, ze zijn niet in levende lijve aanwezig in de BvB. Volgens goede bronnen is er -ter nuancering- ook ruimte ingeruimd voor irritante BN’rs in de reclame, de Loden Leeuw. Zonder dat daar een guerrilla-actie van Antoinette Hertsenberg voor nodig was, haha. De entreekosten van de tt, die de middag ervoor in het kader van de 24 Uur van de Reclame officieel wordt geopend, zijn lager dan die van de Reclame Klassiekers: €10 voor volwassenen, €7,50 voor jongeren van 8 t/m 16 jaar ens tudenten en kinderen t/m 7 zijn gratis. Is geopend 7 dagen per week van 11.00 tot 18.00 uur. Aangezien ‘100 jaar BN’rs in de Reclame‘ de volle steun geniet van deze site Reclamewereld, drukken wij in de overlees ook nog eens ‘t hele organisatiebericht met veel meer gegevens gaarne af. 

tekst het tt bericht

 

”HET LEUKSTE EN MEEST HERKENBARE UITJE VAN NEDERLAND 100 jaar BN’ers in de Reclame , een tentoonstelling over de bijzondere relatie tussen bekend Nederland en reclame in de Beurs van Berlage Amsterdam. Meer dan 300 bekendheden uit heden en verleden passeren de revue. Van Wim Sonneveld en Rijk de Gooyer tot Ali B. en Sylvie Meis: vrijwel iedere BN’ers is op reclamegebied actief geweest. Dat bezorgt je heel wat ‘oh-ja!’ momenten.

REIS DOOR DE TIJD 100 jaar BN’ers in de Reclame neemt je mee op een reis door de tijd. Je gaat door verschillende tijdvakken, en ziet hoe de BN’ers in de reclame de tijdgeest weerspiegelen. De knusheid van de jaren ’50, de vrijheidsdrang van de ‘sixties’, het verlangen naar authenticiteit van de jaren ’90: het komt in de tentoonstelling allemaal aan bod

BN’ERS De tentoonstelling maakt ook duidelijk dat onze BN’ers typisch Nederlands zijn. In de reclame nemen ze zichzelf niet altijd serieus en zetten ze ons regelmatig op het verkeerde been. 100 Jaar BN’ers in de reclame laat zien dat humor een wezenlijk onderdeel is van de Nederlandse reclame. Maar de boodschap is al die jaren hetzelfde gebleven: koop dit product en je wordt net als ik!

OVER 100 JAAR BN’ERS IN DE RECLAME 100 jaar BN’ers in de reclame is het leukste en meest herkenbare uitje van Nederland. De tentoonstelling is de opvolger van ReclameKlassiekers die in 2010/2011 plaats vond in de Beurs van Berlage Amsterdam. 100 jaar BN’ers in de reclame is samengesteld door dé reclamehistoricus van Nederland, Wilbert Schreurs, bijgestaan door een team van reclamekenners en tentoonstellingsspecialisten. BN’ers zijn deel van ons leven geworden. Ze zijn zo vertrouwd dat het haast lijkt alsof Willeke, Frans en Bram tot onze vriendenkring behoren. In de reclame weten ze ons dagelijks te vermaken, te ontroeren, soms te ergeren en vaak te verrassen. Voor 100 Jaar BN’ers in de Reclame is een schat aan reclamemateriaal bijeen gebracht. De talloze, nostalgische en vaak verrassende beelden en filmpjes van vroeger en nu laten zien wat BN’ers als André van Duin, Martine Bijl en Bram Moszkowicz op reclamegebied hebben gedaan.

BEZOEKERSINFORMATIE 100 jaar BN’ers in de reclame is dagelijks te zien in de Beurs van Berlage in Amsterdam. De Beurs van Berlage ligt in het centrum van Amsterdam aan het Damrak, op 5 minuten loopafstand van het Centraal Station.
Direct naast de Beurs van Berlage is de Parkeergarage De Bijenkorf. De Beurs van Berlage is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde tramhalte is Dam/De Bijenkorf (tramlijnen 4, 9, 16, 24, 25). Bezoek www.9292.nl om uw route te plannen.

LOCATIE
Beursplein 1, ingang naast café
1012 ZJ AMSTERDAM
Let op, de tentoonstelling is beperkt toegankelijk voor minder validen, neem voor meer info
contact op
Routebeschrijving

OPENINGSTIJDEN
van 8 november 2013 tot 28 februari 2014
7 dagen per week geopend
11:00 – 18:00 uur
Volwassenen (17 t/m 99 jaar) € 10,00
0
Jongeren (8 t/m 16 jaar) € 7,50
0
Kinderen ( t/m 7 jaar)
gratis entree
€ 0,00
0
Studenten € 7,50”

PS Leuk/goed blog, Reclamewereld?

 

Lees ook:Tentoonstelling ’100 Jaar Reclame, 100 Jaar Beroemd’ in Beurs van Berlage verlengd
Lees ook:100 jaar reclame, 100 jaar beroemd nog steeds in Berlage
Lees ook:Bik: ‘Reclame niet alleen handig economisch smeermiddel’
Lees ook:Tentoonstelling ReclameKlassiekers in Beurs van Berlage
Lees ook:Belreclame 12 BN’ers voor ’100 jaar BN’ers in de reclame’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.