Echte vrienden in actie: Carlsberg laat vriendschap testen

Een telefoontje in het holst van de nacht: je beste vriend zit in de problemen. Ga je ‘m helpen? Biermerk Carlsberg test vriendschappen in wat Amerikanen een reality-prank noemen. Als reclame, zelfs een jingle ontbreekt. Boeiend. Wat zouden jouw vrienden doen? Zijn het wel èchte maten? Doe de test op Facebook. Een vriend uit de shit geholpen, dat vraagt om een Carlsberg, het biertje van èchte vrienden (of vriendinnen). Mooi toch. Bedacht en gemaakt door het Belgische reclamebureau Duval Guillaume Modem, dat onlangs in eigen land werd benoemd tot Bureau van het Jaar 2012 door vakblad/site Media Marketing en de ACC, de organisatie van reclamebureaus daar. PS Zie ook vlijende analyse op de site van het Amerikaanse (!) zakenblad Forbes.

Lees ook:Nuttigste advertentie ooit voor een biermerk (Carlsberg)
Lees ook:Online dubbelganger Tom de Groote – waarschuwingsspotje
Lees ook:Kids moeten ouders thuislaten luidt reisadvies TMF Travel
Lees ook:De inpakpapier billboard als mooi reclame idee Coca-Cola
Lees ook:Boze motorrijders in theater prachtige reclamestunt Carlsberg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.