Noodkreet in de krant: acht musea richten zich op politici

Politici praat mee ons.‘ Een dramatische oproep in de krant vandaag -onder meer in de Volkskrant- van acht Nederlandse musea, gevestigd in acht verschillende steden. Een staaltje issue* of ook wel advocacy advertising waarin ze zich rechtstreeks tot politiek Den Haag wenden om alsnog te praten over de aangekondigde bezuinigingen op kunst, waarvan de musea de dupe dreigen te worden. De noodkreet, in aangepast vormgeving, luidt: ‘Wat nu kapot wordt gemaakt gaat onherstelbaar verloren.’  De acht musea zijn -klik op advertentie hiernaast om te vergroten: Van Abbe (Eindhoven), Centraal (Utrecht), Stedelijk (Amsterdam), Gemeente (Den Haag), Bonnefanten (Maastricht), Kröller-Müller (Otterlo), Boijmans Van Beuningen (Rotterdam) en Frans Hals (Haarlem). *Lexicon FT: ”Advertising that is not intended to sell a product or service, but rather to change people’s opinions or behaviour.”

Lees ook:Het Stedelijk Museum is open meldt nu ook advertentie
Lees ook:ProRail vernieuwt op zes grote locaties meldt advertentie tijdens meivakantie
Lees ook:Advertentie Gemeente Amsterdam over Verordening Nuclear Summit/NSS 2014
Lees ook:Sex sells kunst bij Amsterdamse MuseumNacht 1/11
Lees ook:Er is al 20 jaar ‘n Obesitas Kliniek en die maakt ook reclame

0 reacties op “Noodkreet in de krant: acht musea richten zich op politici

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.