Barack Obama’s beurs dik genoeg voor spotje van 30 minuten

Senator Barack Obama is de eerste presidentiele kandidaat in 16 jaar die 30 (!) minuten zendtijd heeft ingekocht voor een campagne-informercial. Deze wordt op 29 october om 20.00 uur uitgezonden op de nationale Amerikaanse netwerken CBS en NBC, nog geen week voor de verkiezingen (4 november). Obama's media media-adviseurs praten nog met meer netwerken, zoals ABC en Fox, meldt de Int. Herald Tribune vandaag. Obama heeft een zeer goed gevulde beurs en veel meer campagnefondsen dan zijn rivaal John McCain, wiens team nu ook de tv-tarieven bij de omroepen zou opvragen. Een zo'n spotje kost ettelijke miljoenen dollars, zo is berekend, maar waarschijnlijk gelden speciale kortingen voor zoveel minuten achtereen. Obama probeert zo vooral nog twijfelende vrouwelijke stemmers weg te houden bij John McCain, menen analisten.Lang geleden kochten zowel John F. Kennedy als later Richard Nixon een
half uur zendtijd in; de laatste om dat de doen was de schatrijke Ross
Perot (kandidaat) in 1992, wiens informercial door 16.5 mensen werd
gezien (al mocht dat niet baten). 
 

Lees ook:Harde McCain-spot over Joe Biden, Barack Obama’s running mate
Lees ook:McCain slaat Obama om de oren met ‘Joe de loodgieter’-spotje
Lees ook:Barack Obama ‘Marketeer van het jaar’ in VS – vóór Apple
Lees ook:Wérken McCains haatzaaiende spots over Obama? Kijk even hier…
Lees ook:Na de iPhone: Obama-reclame ook op Xbox (in Burnout Paradise)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.