Reclame-bestedingen internet overtreffen tv in VS

Voor het eerst hebben vorig jaar in Amerika de reclame-uitgaven op internet de reclame-omzet van de publieke tv-zenders overtroffen gemeten in dollars. Dat blijkt uit gemeenschappelijk onderzoek van het Internet Advertising Bureau en PwC.  Internet reHuisvlijt online met tvclame omzet steeg met 17% tot een record van $42.8 miljard in 2013. Daarvan nam reclame op mobiele compuIAB logoters -van labtops tot tablets en smartphones- $7.1 miljard voor zijn rekening en is daarmee een zeer snelle groeier, want plus 110% vergeleken met 2012. PwC-partner David Silverman zegt dat het onderzoek onderstreept dat de transitie naar het ‘post-dekstop’-periode in volle gang is en dat consumenten hun informatie nu steeds vaker onderweg tot zich nemen. IAB-president en CEO Randall Rothenberg zegt niet verbaasd te zijn over de groeicijfers.

Emerce voegt toe: ”Het meeste geld gaat in Amerika naar de gewone banners, de ‘reclamestickers’ die iedere gemiddelde website wel toont. Alhoewel het IAB dat niet expliciet benoemt, komt deze groei voornamelijk door de toenemende populariteit van automated bidding. Anders: het geautomatiseerd inkopen van reclameruimte op basis van profielen van internetgebruikers.”

Key trends underlying 2013 results. Bron IAB.

Revenues increase 17% in FY 2013 — Internet advertising revenues in the United States totaled $12.1 billion in the fourth quarter of 2013, an increase of 14% from the 2013 third-quarter total of $10.6 billion and an increase of 17% from the 2012 fourth-quarter total of $10.3 billion. 2013 full year internet advertising revenues totaled $42.78 billion, up 17% from the $36.57 billion reported in 2012.“The news that interactive has outperformed broadcast television should come as no surprise. It speaks to the power that digital screens have in reaching and engaging audiences. In that same vein, the triple-digit growth of mobile is clearly a direct response to how smaller digital screens play an integral role in consumers’ lives throughout the day, as well as their critical importance to cross-screen experiences.” — Randall Rothenberg, President and CEO, IAB
Mobile advertising increases 110% in FY 2013 — Mobile advertising in the United States totaled $7.1 billion during FY 2013, a 110% increase from the prior year total of $3.4 billion.“Our survey confirms that we are fully in transition to the post-desktop era. Triple-digit advertising revenue growth from mobile devices contrasted the more tepid 8% growth from traditional computer screens. This is simply a reflection of the change in how and where consumers are viewing their information — on the go!” — David Silverman, Partner, PwC

 

Lees ook:Reclame-omzet Twitter naar $1 mrd dankzij mobiele hausse
Lees ook:Cannes Festival eert Mars als Adverterteerder van het Jaar
Lees ook:Zelfs haai werkt mee aan veilig internet-spotje XS4All
Lees ook:Binnen 5 jaar is helft reclame naar online zegt Google-baas
Lees ook:Comédiennes hebben lol in draadloos wifi-spotje T-Mobile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.