Binnen 5 jaar is helft reclame naar online zegt Google-baas

If I just bought a car last week, why would you want to try to sell me a car?” Merkte Google’s senior vice-president en chief business officer Nikesh Arora fijntjes op op het D: Dive Into Media-congres deze week in de VS. Zo meldt site AllThingsD. Een van de grootste ommezwaaien in de wereld van online reclame wordt volgens hem veroorzaakt door het gegeven dat te zijner tijd de meerderheid van de televisies bij mensen thuis zijn aangesloten op het internet. Dan bekijk je alleen wat je wil zien. En dan wordt de reclame veel nauwkeuriger gericht op de consument en zul je niet meer lastig gevallen worden met auto-spotjes, zoals nu nog het geval is, als er net een glanzende bolide voor de deur, of in de garage staat. Is de boodschap van de Google-topman, die tv-exploitanten vast niet graag horen. Volgens Arora zijn de reclamesector en adverteerders nu nog behoudend en houden ze zich vast aan wat al decennia lang werkt: adverteren op tv en in de gedrukte media. Niet langmeer, voorspelt hij. “Binnen vijf jaar is 50% van de reclame verschoven naar internet.” Welk deel naar Google zou toevloeien zei hij er niet bij, en nog verder vooruit wilde hij niet kijken. Het letterlijke citaat zoals gemeld door AllThingsD: “There’s currently about $800 billion in the global advertising market today. That’s a very large number, but online advertising accounts for less than $100 billion of that number,” Arora said. “There is a reasonable probability that over 50 percent of advertising goes online in the next five years.”

 

Lees ook:Euro-onderzoek verwacht hausse online-reclame
Lees ook:Reclame-bestedingen internet overtreffen tv in VS
Lees ook:Yahoo-baas: ‘Groei internetadvertenties onderschat’
Lees ook:Vóór Groupon en ING: Zalando.nl grootste online adverteerder
Lees ook:Onderzoek: ‘Internetreclame stijgt bijna 30 pct in 07′

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.