2015: online reclamebudget adverteerders 24% totale uitgaven

Het online reclamebudget van adverteerders aangesloten bij de  BVA/Bond van Adverteerders eist over vijf jaar naar verwachting 24 pct van het totale mediabudget op. In 2010 bedraagt het online mediabudget nog 15 pct. Een stijging in vijf jaar tijd van 60 pct. Dat blijkt uit een enquête die BVA hield onder haar leden ter voorbereiding op de BVA Academy, editie online bijeenkomst op 17 juni, meldt een persbericht op de site van de adverteerdersorganisatie. De online adverteerder maakt nu vooral gebruik van bannering (77 pct), search (77 pct) en video streams/pre-rolls (66 pct) en is naar eigen zeggen ook tevreden met het eigen kennisniveau op dit gebied. Dit is niet het geval

BVA online stats

voor met name social media, electronic word-of-mouth en branded content waarover de online adverteerder aangeeft meer te willen weten. Het verkrijgen van inzicht in de ROI (return on sales) van online mogelijkheden en informatie over het meten van de inzet en het onderzoeken van verbetermogelijkheden en afrekenmodellen staan ook hoog op de agenda, aldus de BVA-organisatie in het persbericht. De enquête is ingevuld door 53 BVA leden, goed voor ruim 1,5 miljard bruto reclamebestedingen per jaar.

Lees ook:Vóór Groupon en ING: Zalando.nl grootste online adverteerder
Lees ook:De bak dreigt voor click kopers zegt Adobe in leuk spotje
Lees ook:PwC: ‘Aversie tegen opdringerige online-reclame, vooral pop-ups’
Lees ook:Reclame-omzet op radio 2,8% omhoog in 2014
Lees ook:Procter & Gamble weer veruit de grootste adverteerder ter wereld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.