‘Reclame op tv overtreft dagbladreclame voor ‘t eerst ooit’

Voor het eerst in de historie zijn de netto mediabestedingen aan televisie groter dan aan dagbladen. Dit blijkt uit het Jaarboek Netto Mediabestedingen 2008 dat Nielsen Media binnenkort publiceert, zo meldt vakblad Adformatie vandaag. De netto mediabestedingen -dus met kortingen verrekend- zijn in 2008 met 0,1% gedaald tot ruim € 6,1 miljard. Halverwege het jaar namen de bestedingen nog met 3,8 pct toe, maar de invloed van de kredietcrisis in het vierde kwartaal van 2008 heeft uiteindelijk tot een trendbreuk geleid in de ontwikkeling van de netto mediabestedingen. ”De grootste stijging kwam voor rekening van Internet met een groei van 8,8 pct.”

Lees ook:Netto reclamebestedingen in media 6 pct omhoog tot 6,5 miljard
Lees ook:Netto reclamebestedingen in NL met 12,4% gedaald in 2009
Lees ook:IAB: mediareclame online met 40 pct gestegen in 2006
Lees ook:Ook in eerste helft 2013 sterke daling netto reclame-omzet
Lees ook:Netto uitgave online-reclame met 40 pct gestegen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.