Belgisch reclamebureau werft personeel via Second Life

Na die pedo-ellende  bij Second Life, die 3D virtuele wereld, even een leuker bericht. Het Brusselse reclame-bureau Agency.com is in Second Life een aparte arbeids-
marktcampagne gestart. Niet alleen om aandacht te trekken, maar echt om enkele echte vacatures, waaronder een copywriter, een
webmaster en een accountmanager, te vinden wordt gebruik gemaakt van de eerste casting en fotosessie in Second Life, meldt het Belgische dagblad De Tijd. Voor de personeelsadvertentie ging

het bureau op zoek naar acht Second Life-avatars, figuurtjes of alter ego's waarachter personen uit het echte leven schuilgaan. Daarvoor organiseerde Agency.com een complete onlinecasting, aldus De Tijd. Diverse Second Life-bewoners kwamen zich aanbieden. De geselecteerde avatars, een bont gezelschap, figureerden in de onlinefotoshoot. De avatars, die elk beantwoorden aan een van de gezochte profielen, worden voorgesteld in een live sollicitatiehoek op Second Life. Kandidaten kunnen er elke weekdag tot en met 2 maart tussen 16 en 17u. terecht voor een live jobinterview.

Het reclamebureau koos voor deze virtuele campagne om toegang te krijgen tot kandidaten die vertrouwd zijn met het web 2.0. Tuurlijk.

Lees ook:Nieuwe Mitsubishi Outlander Sport besturen met computer
Lees ook:Hi-tech versiertruc met Command Cupid van Bloemenbureau voor Valentijnsdag meldt spotje
Lees ook:ABN Amro, Philips zoeken klanten op bij Second Life
Lees ook:Nederlandse politici voeren campagne in Second Life
Lees ook:Franse presidentskandidaten figureren in anti-aids campagne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.