ABN Amro, Philips zoeken klanten op bij Second Life

ABN Amro, als eerste Europese bank, en Philips openen een vestiging in computerspel Second Life. Op zoek naar meer contact met de moderne, jonge klant. Daarmee betreden voor het eerst twee beursgenoteerde Nederlandse fondsen deze populaire digitale spelwereld. Eerder al kondigde Endemol een virtuele versie van Big Brother aan, die van start is gegaan. Second Life, legt

het FD uit, is een driedimensionale computerwereld waarin spelers vrij rond kunnen lopen. De inmiddels ruim 1,73 miljoen kunnen contact maken met andere spelers, sporten en uitgaan. Ook kunnen ze producten en diensten kopen of zelfs een eigen bedrijf bezitten.

Second Life wordt steeds populairder bij grote bedrijven die het spel gebruiken om producten te verkopen, informatie te verstrekken of om hun naamsbekendheid te vergroten. Onder meer Toyota en Dell zijn actief in het spel, maar Wells Fargo, de bank van het eerste uur op Second Life, heeft zich alweer teruggetrokken om iets eigens te ontwikkelen in cyberspace.

ABN Amro opent een kantoor in Second Life, onder meer om seminars en netwerkbijeenkomsten te houden voor ondernemers. ABN bekijkt nog of er ook financiële producten via het spel verkocht kunnen worden.

Philips Design, de ontwerpstudio, wil de virtuele wereld gebruiken om productconcepten te testen en spelers te betrekken in ontwerpprojecten.

Endemol is als eerste Nederlandse beursgenoteerd bedrijf in de digitale spelwereld aanwezig. Een digitale versie van de bekende televisieshow Big Brother is van start gegaan.

Eerder berichtten wij al (HIER) over Adidas, Toyota, Amazon en persbureau Reuters die naar Second Life gingen. En daarna zelfs (HIER) Nederlandse politici, die er campagne gingen voeren.

Lees ook:Stratego online gebracht door Jumbo meldt advertentie
Lees ook:Belgisch reclamebureau werft personeel via Second Life
Lees ook:Herkenbaarheid op kinderen gerichte online reclame verduidelijkt
Lees ook:Bos tikt ABN-Amro op vingers vanwege ‘Zekerheid’-advertentie
Lees ook:Rekeninghoudersclub ABN Amro: ‘SNS haakt met viral in op onrust’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.