Oud & Nieuw baby Austin Joseph maakt reclame voor Amerikaanse ziekenhuizen

Baby Austin Joseph. Geboren in een Amerikaans ziekenhuis 36 seconden na de jaarwisseling en mag in 2016 al reclame maken. En wel voor de ziekenhuizen van Northwell Health, in en om New York. Reclamebureau J. Walter Thompson in Big Apple had hun filmers klaar staan bij de geboorte en het bureau voegde de beelden, natuurlijk ook van moeder en zoon, toe aan een geprepareerd Happy Birthday tv-spotje dat luttele uren later de lucht in ging, lees ik op de Amerikaanse reclame vaksite Adweek. ”Dit is niet gewoon reclame, dit is nieuws” gaf Eric Weisberg, de creatieve baas daar -en niet Austin Joseph’s vader, voor zover wij weten ;-) - van

het reclamebureau als commentaar. Het spotje kondigt ook de nieuwe naam van de ziekenhuizen, Northwell Health (v/h North Shore-LIJ Health System), aan, waar men de overtreffende trap van zorg claimt te geven. Volgens de site is het idee lief en relevant als reclame-uiting, maar niet helemaal nieuw. Speelgoedfabrikant Fisher-Price maakte een jaar geleden al het indrukwekkende Wishes for Baby- spotje, met opnamen van nieuw geborenen in 10 ziekenhuizen in zeven landen.

Lees ook:Eerste pro-abortus spotje op Britse tv ‘grotestque’ genoemd
Lees ook:François Geurds in reclame dinnershow Villa Thalia
Lees ook:Johan Derksen hangt reclame te maken voor de blues in de North Sea Jazz Club
Lees ook:Weg kwijt? Had je maar een Punto T-Jet mèt moeten kopen
Lees ook:Reclame-trailer 2016 van de North Sea Jazz Club

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.