Johan Derksen hangt reclame te maken voor de blues in de North Sea Jazz Club

Pal na het overlijden van BB KingThe King of the Blues, maar wat reclame voor de blues. Als een soort ode. En voor de North Sea Jazz Club. En voor Johan Derksen. Keurig in het pak, zelfs das om. Derksen hangt reclame te maken voor zijn, zegt hij, grotere passie dan voetbal, de blues. En voor nog meer inkomste n, ongetwijfeld. Op de buitenreclame-uiting is zijn Blues Lijstje te zien. De adverteerder is de Amsterdamse North Sea Jazz Club, waar ik geregeld heen ga. Op dat lijstje geen BB King, vast te populair voor Derksen. KLIK erop om te vergroten. Op de NSJC-site de namen die naar Nederland worden gehaald of al hebben opgetreden. Erg leuk -en orgineel- initiatief trouwens. Derksen op die site: “Het feit dat de radiostations geen blues meer draaien, betekent niet dat deze tijdloze muziek niet meer bestaat. De blues is springlevend en dat gaan we bewijzen in de North Sea Jazz Club in Amsterdam, waar we regelmatig bluesconcerten zullen organiseren. De basis van de hedendaagse moderne muziek kan niet om zeep geholpen worden door smakeloze programmasamenstellers en disc jockeys die hun oren laten hangen naar de commercie. De radio houdt het publiek dom. U bent van harte welkom in de North Sea Jazz Club.”

Johan Derksen, jaarlijks een paar weken in de VS ‘op zoek naar zijn helden’  zegt hij, stelde in samenwerking met de North Sea Jazz Club een lange lievelingslijst met bluesartiesten samen. Zo licht NSJC toe op de site. Daarvan zijn de gemelde namen bevestigd voor een optreden in de ‘intieme’ club (en die beschrijving klopt goed). Later volgen er meer. Halverwege maart is de serie begonnen onder de naam “Het lijstje van Johan”.  De club laat weten:  ”Op deze avonden is blueskenner bij uitstek Johan Derksen uw gastheer. En hij zal zeker niet te beroerd zijn om u persoonlijk aan te steken met zijn passie voor blues.”

Lees ook:Reclame-trailer 2016 van de North Sea Jazz Club
Lees ook:North Sea Jazz per radio/tv te horen meldt advertentie NTR
Lees ook:‘Onderdanige kip’ BK beste interactieve spot decennium
Lees ook:Ook de Dulfertjes blazen mee op Amsterdam Jazz Festival blijkt uit advertentie
Lees ook:Jumbo-supers, Ruig & Co en Publer sponsoren nieuwe zender RadioJazz

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.