Geen champagne in Grolsch’ jubileumcommercial van de lach

Aan het jubileumfilmpje met ploppende hoofdrolspelers wordt nog gewerkt, de jubileumcommercial van Grolsch, dat ’400 jaar karakter’ viert, is klaar. Stoppen met ‘Vakmanschap is meesterschap’? De suggestie wordt in 1961 weggelachen op de reclameafdeling van de bierbrouwer. Er wordt veel weggelachen in de erg aardige commercial. Schrijft reclamebureau Alfred ter begeleiding: ”Sinds Willem Neerfeldt

in 1615 in Grolle (het huidige Groenlo) begon met het brouwen van zijn ‘Grolsche’ bieren, heeft de brouwerij zich al heel wat keren van zijn meest eigenwijze kant laten zien. Zo besloot Peter Kuijper in 1667 als eerste om twéé soorten hop te gaan gebruiken, een unieke aanpak waar Grolsch tot op de dag van vandaag aan vast houdt. Of neem nu Theo de Groen, die besloot heel koppig vast te houden aan zijn beugelflessen, terwijl alle brouwers overgingen op de kroonkurk. Dit soort keuzes heeft Grolsch gemaakt tot wat het vandaag is. Dat vinden wij bij Alfred nou karakter. En de inspiratiebron voor een even karaktervolle jubileumcommercial.” Zie ook de jubileumsite waar meer te vinden is over de jubileum ‘plopfilm’.

Lees ook:Jubileumblikken Grolsch als ode aan reclameman Gerard Brummer
Lees ook:400 jaar Grolsch: IJsmeesters docu en Karakter-commercial
Lees ook:EK Voetbal: de Wilhelmus Plopsong-spot van Grolsch
Lees ook:Campina, Campina/Boerenland en Grolsch juli-nomi’s Gouden Loeki
Lees ook:Vitesse’s overlijdensadvertentie voor Theo Bos in de krant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.