Hoe Starbucks ijzersterk op Martin Luther King-dag inhaakte

Starbuck M Luther KingSimple, classy and powerful‘. Zo heel terecht omschreef redacteur Tim Nudd  van de Adweek-site de inhaker in een Amerikaans dagblad onlangs van Starbucks, ter gelegenheid van Martin Luther King Day/MLK Day in de VS (KLIK erop om wat te vergroten). Rond zijn geboortedag is de derde maandag van de maand januari  altijd een nationale vrije dag in het land dat zo weinig vrije dagen kent.  “It’s time to look at things differently. Again,” zegt de tekst van de advertentie in The New York Times. Starbucks postte ook versies ervan op Twitter en Facebook. Adweek merkt op dat de inhaker is ontsproten aan het brein van een van Starbucks’ marketingmensen en in eigen huis is gemaakt; er kwam dus geen reclamebureau aan te pas. “But we all are big fans of it,” citeer de site een vertegenwoordiger van een van de reclamebureaus van Starbucks. Wie niet.

Lees ook:Starbucks-reclame voor banenplan VS, stort zelf $5 mln
Lees ook:Meer dan kopjes koffie in fraaie promo over Starbucks
Lees ook:Ode aan vrouwen in U2′s reclamevideo voor single ‘Get On Your Boots’
Lees ook:Man, man, wat er allemaal niet gebeurt in Virgin Mobile-spot
Lees ook:Excuses Facebook voor het in de ban doen reclame met plus-sized model Tess Holliday

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.