A-merk Ariel in tegenaanval op wasmiddelreclame Lidl

Begin deze maand maakte Lidl uitbundig en overal ‘Consumentenbondreclame’ voor haar wasmiddelmerk Formil. Nu komt een A-merk in actie, Ariel, dat zich in bescheiden formaat advertenties in onder meer De Telegraaf en Sp!ts het ‘Hoogst scorende Ariel Cons gidsA-merk in de Consumentgids‘ noemt. Ook voor de maanden februari en juli 2014. KLIK erop om wat te vergroten. Het betreft de uitslag van de Test witwasmiddelen van de bond voor de producten, melden de kleine lettertjes, Ariel Actilift poeder, -vloeibaar en -Excel tabs. Het heeft even geduurd voordat een tegenaanval kwam, de campagne van Lidl in de diverse mediumtypen startte al op 2 juli. Heeft aartconcurrent Unilever niets positiefs te melden?

Interessant: onderaan de inhaakadvertentie van P&G’s Ariel vandaag staan ook het logo en gegevens van de mij niet bekende Cleanright-organisatie. Met de waarschuwende tekst: ‘Altijd buiten bereik van kinderen bewaren’. Goed natuurlijk. Heb je met A-merken.

Lees ook:‘Beste koop’ Formil waspoeder in de reclame bij Lidl
Lees ook:Unilever verschuift sponsoring KNVB naar Lipton-merk
Lees ook:Wasmiddeloorlog verwacht tussen Ariel en Omo, ook in de reclame
Lees ook:Nu ook Calvé, Becel, Glorix, Unox en Robijn te koop bij Aldi meldt buitenreclame
Lees ook:Unilever volgt Heineken op als ‘beste interactieve adverteerder’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.