Lidl maakt weer ‘Consumentenbond reclame’ met Formil

Lidl Formil tweemaal bekroondWow, Lidl hakt erin, zeg. Is zo langzamerhand een van de grootste adverteerders van Nederland aan het worden, nu ook tv-reclame is toegevoegd aan het palet. Lidl adverteerde al eerder in dagbladen en op abri’s met een Consumentenbond ‘onderscheiding’ voor Formil- wat een reactie van concurrent Aldi tot gevolg had. Nu, valt mij op, ontbreekt vandaag de kreet ‘Beste wasmiddel‘ in de advertenties in De Telegraaf en zusjes Sp!ts en Metro, waaruit ik deze uiting plukte (KLIK erop om te vergroten). Zou Unilever ze gedreigd hebben met juridische stappen, of een gang naar de reclamewaakhond, Reclame Code Commissie? De tekst eronder is ook zorgvuldig(er) geformileerd, eh, geformuleerd. ”Opnieuw is Formil witwasmiddel door de Consumentenbond uitgeroepen tot BESTE UIT DE TEST en BESTE KOOP. Dat blijkt niet alleen uit de witwasmiddelentest van februari, maar nu ook uit recent onderzoek van juli 2014. Formil Ultra Plus is als beste getest op vlekverwijdering. Formil: goed voor uw witte was èn voor uw portemonnee.”

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan ff HIER graag.

Lees ook:Reclame oorlogje Lidl en Aldi rond wasmiddeltests Consumentenbond
Lees ook:‘Beste koop’ Formil waspoeder in de reclame bij Lidl
Lees ook:‘De beste in groente en fruit’ reclame Lidl misleidend
Lees ook:Na Lidl’s ‘Beste koop’ Cien nu ‘Best geteste’ Elvive van L’Oréal in Kruidvat-reclame
Lees ook:Lidl-reclame jubelt over groente-oordeel Consumentenbond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.