Nee, er is geen run op door Chinezen. Maar wel door dorstige Nederlanders, als we Amstel mogen geloven. En, volgens Z24 ook West-Europeanen. Amstel Radler, dat zich ‘dubbel verfrissend’ noemt vanwege de combi van bier met 2% alcohol en citroenwater, kan de (export)vraag even niet aan in deze warme tijden. In de inhaak advertentie vandaag in De Telegraaf biedt de Heineken-dochter excuses aan dat het biermerk niet overal verkrijgbaar is, door de grote vraag (KLIK erop om wat te vergroten). Kan niemand wat aan doen. ”Onze Amstelbrouwers doen er alles aan om ervoor te zorgen dat Amstel Radler zo snel mogelijk weer verkrijgbaar is. Excuses voor het ongemak.” Goeie reclame voor het merk dus, elk nadeel heb ze voordeel, blijkt maar weer eens. Voor meer info wordt in de kleine lettertjes het nummer van de consumentenservice gemeld, dat is 0800-0229885. Wanneer er weer meer voorradig is wordt niet gemeld in de advertentie van een hele pagina. De biersoort komt oorspronkelijk uit Zuid-Duitsland, maar wordt tegenwoordig op meerdere plekken in Europa gedronken. De drank dankt zijn naam aan wielertoeristen (Fahrradler in het Duits), die hem begintwintigste eeuw gebruikten als dorstlesser. Radler is geen beschermde naam; ook andere brouwerijen brengen bieren op de markt onder die naam. Aldus Z24.
PS Leuk blog, Reclamewereld?
Lees ook:Hebben nieuwe Amstel-spotjes de ‘juiste toon’ gevonden?
Lees ook:Vrienden van Amstel Live 15 jr DVD bij kratje bier bij Jumbo
Lees ook:WK: Er komt morgen gewoon een tocht, wat Amstel betreft
Lees ook:Onverwachte knuffel niet nodig zegt Amstel’s Vrienden-campagne met vaasje-actie
Lees ook:Laurens ten Dam’s rondje voor ‘t peloton in Radler-spotje Amstel