Onverwachte knuffel niet nodig zegt Amstel’s Vrienden-campagne met vaasje-actie

Amstel linksAmstel rechts
Een omvangrijke reclame-actie van Amstel in de wakkere krant vandaag, met een zogenaamd spread advertentiAmstel Vaasje postere -van een dubbele pagina- en een retro look affiche die is bijgesloten (KLIK erop om te vergroten). Plus een actie, gemeld in advertentie in De Telegraaf: ”Ga nu naa een Amstelkroeg en krijg bij elk rondje van vier bier een (afgebeeld-red.) historisch Amstel vaasje.” Kijk voor de deelnemende kroegen en actievoorwaarden op Amstel.nl. En dat allemaal als onderdeel van de Zeg het met een vaasje-campagne, waarvan Reclamewereld al eerder een commercial liet zien. Die aanleiding gaf tot de discussie of het wel mannelijk genoeg is om je vrienden te vertellen dat jeze waardeert. Waarop een helaas naamloze woordvoerder van Amstel Bier reageerde (wel heel goed dat ze reageren en dat blijven doen):· ”We zeggen niet dat het niet mannelijk is. Maar voor degene die er moeite mee hebben of dit ongemakkelijk vinden, geven we ze graag de mogelijkheid het te doen met een vaasje ;) !”

In de rode  dubbele Amstel-advertentie in De Telegraaf vandaag luidt de tekst, maar even opgetikt, want vermoedelijk onmogelijk om goed te lezen of na vergroting: ”Je vrienden… Je zou ze eigenlijk best eens kunnen zeggen dat je het fijn vindt dat je over meer kunt praten dan voetbal alleen. Je zou ze midden inde nacht kunnen bellen en ze vertellen dat je het fijn vindt dat je midden in de nacht kunnen bellen. Je zou ze ook eens wat langer aan kunnen kijken en dan ineens zeggen dat een wereld zonder hen geen wereld voor jou is. Je zou ze zelfs een keer fijne boezemvriend of hartsvriend kunnen noemen. Je zou het misschien wel kunnen zeggen met een onverwachte knuffel, een kaartje of vooruit, een vriendschapsbandje… Maar gelukkig hoe je dat allemaal niet te doen. Zeg het met een vaasje!” Aldus Amstel, met nieuwe slogan ‘Maak het onvergetelijk.’

Advertentie en insert waren vanmiddag ook in de Amsterdamse krant Het Parool geplaatst.

Lees ook:Zeg het niet bloemen maar met een vaas adviseert spotje Amstel Bier
Lees ook:Hebben nieuwe Amstel-spotjes de ‘juiste toon’ gevonden?
Lees ook:Spot Xander & Trijntje over ‘buurtconcert’ Vrienden van Amstel
Lees ook:Nacht van de Nacht vanwege komende Wintertijd aangekondigd in reclame Nuon
Lees ook:Vrienden van Amstel Live 15 jr DVD bij kratje bier bij Jumbo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.