McDonald’s maakt trots reclame voor predicaat ‘groen’

Als eerste gebouw in Nederland heeft McDonald’s restaurant Amsterdam Muntbergweg het GreenBuilding Partner certificaat van de Europese Commissie ontvangen. Da’s een hele eer.” Vandaar ook de trotse inhaker van McD in de wakkere krant gisteren. Goed bezig dus. Lees de rest van de tekst in de overlees. Wel ff wennen aan dat groen, in plaats van het rood dat we al zo lang kennen, in McDonald’s logo. Maar niets tegen groen, hoor. En ook niets tegen groene restaurants, en ook niets tegen -haal ik een oude koe uit de sloot- McD-koeien in een groene weide ;-) ”Als eerste gebouw in Nederland heeft McDonald’s restaurant Amsterdam Muntbergweg het GreenBuilding Partner certificaat van de Europese Commissie ontvangen. Da’s een hele eer. En een beloning voor minder energieverbruik, minder CO2 en een aanzienlijke afvalreductie. Op die manier leveren we een belan grijke bijdrage aan de Europese maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan. Steeds meer McDonald’s restaurants gaan met deze succesvolle, energiebesparende oplossingen werken. U merkt: het kan ons niet groen genoeg zijn.” Luidt de tekst van de advertentie in De Telegraaf vandaag. Met daaronder de afsluitende slogan: Restaurants ‘groener’ maken. Ook dat doet McDonald’s. Start van een ‘Ook dat doet McDonald’s'-serie?

Lees ook:Natuurmonumenten start campagne voor ‘open en groen’ Nederland
Lees ook:Kerstman spelen? Geef Ronald McDonald Kinderfonds 30 ct
Lees ook:Favoriete burger terughalen bij McDonald’s (40 jaar in NL)
Lees ook:Trotse reclame voor 100% groene stroom van energieproducent Delta
Lees ook:Coca-Cola life groen van start met Kiss Me-spotje

0 reacties op “McDonald’s maakt trots reclame voor predicaat ‘groen’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.