Teaser-spotje: lancering 007-campagne Heineken 20/9

Niks Martini, biertje! Donderdag 20 september gaat wereldwijd de 007 Skyfall-campagne van Heineken van start. Deze bestaat uit een digitaal en een tv-deel, waarvan de commercial het meest opvallend is, meldt FonkOnline.  In het verhaal de secret agent (Daniel Craig, uniek dat-ie zelf in het spotje verschijnt) en Bondgirl Bérénice Marlohe -zie bijgaand teaserfilmpje- ”tijdens een explosieve treinreis.” De naam van de 007-campagne is ‘Crack the Case’ en bevat een interactief element. Het reclamebureau erachter in de Amsterdamse vestiging van Wieden + Kennedy. Zie de Skyfall-filmtrailer hier.

Volgens de Amerikaanse pers betaalt de Nederlandse brouwer 45 miljoen dollar voor een sponsorpakket dat onder meer bestaat uit een Heineken/Bond commercial en een enkele filmscène waarin Bond het bierglas heft. De puristen onder de fans spreken er natuurlijk schande van, zo meldde de Volkskrant onlangs. Zoals ze dat ook al deden toen Bond midden jaren negentig zijn Britse sportauto verruilde van een nieuw model van BMW. Hun held mag zich op doek best inlaten met producten, graag zelfs, maar die moeten wel passen bij de oorspronkelijke creatie van schrijver Ian Fleming, aldus de krant.

[PS]

Lees ook:007 Daniel Craig van Skyfall nu ook in Heineken-spotje
Lees ook:Gigantisch oranjejaar voor ons kikkerlandje bewijst Heineken in spotje
Lees ook:Heineken USA’s Premium Light reclamecampagne
Lees ook:Pintje? Heineken pronkt met uitslag blinde Belgische biertest
Lees ook:Beetje zat, toch zingen in CarolKaraoke-video van..Heineken

Eén reactie op “Teaser-spotje: lancering 007-campagne Heineken 20/9

  1. T. R. Kaartjes

    Geweldige reclame weer van Heineken. Hopen dat er nog meer van dit soort mannen reclames worden uitgebracht.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.