Dirk moet rectificeren van rechter: AH níet 20 pct duurder

Dirk moet van de rechter een advertentie van vorige maand rectificeren -NIET deze hiernaast- waarin Albert Heijn als ‘ 20 procent duurder’ wordt afgeschilderd. Dat blijkt uit het vonnis dat gisteren op internet gepubliceerd is, meldt ondermeer site Uwsupermarkt en die zullen het wel goed hebben/weten. ”Uit het vonnis blijkt dat Albert Heijn zelf vindt dat ze maar 10,61 % duurder is dan Dirk. Dirk bestrijdt dit echter en stelt dat de marktleider rond de 17 % duurder is.” Het gaat dus om een andere advertentie dan bijgaande van eind oktober vorig jaar toen Dirk nog adverteerde,  op basis van Consumentenbondonderzoek, dat AH nog ”maar” 10-14 pct duurder was. Ik heb Dirk’s recificatie nog niet gezien, had ‘m vandaag al verwacht. Wellicht morgen dan. Ben heel benieuwd hoe Dirk daarmee aan de gang gaat, daarna. Ze zinnen nu op ‘reclamewraak’ natuurlijk. Zijn ze aan hun stand verplicht ;-)

De voorzieningenrechter van de rechtbank Amsterdam heeft geoordeeld dat deze advertentie misleidend is onder meer omdat van verkeerde prijzen is uitgegaan, omdat producten zijn vergeleken die niet met elkaar vergeleken mogen worden en omdat Dirk van den Broek een verkeerde rekenmethode heeft toegepast. Dirk van den Broek wordt veroordeeld de advertentie te rectificeren in de twee dagbladen alsmede door middel van posters die in elk filiaal van Dirk van den Broek moeten worden opgehangen. Aldus o.m. Uwsupermarkt.

Lees ook:Swedish Chef neemt AH’s Harry in de maling namens Dirk
Lees ook:Dirk rectificeert na prijsaanval op AH: ‘Wij hebben fouten gemaakt in de berekening van het prijsverschil’
Lees ook:Choco aanval Dirk op Albert Heijn per advertentie na AH’s feestelijke bonbon actie vanwege fusie
Lees ook:Reclametassen-oorlogje: Dirk ruilt ‘Wouter-tas’ in
Lees ook:Aanval Dirk op laagste prijs-garantie van Jumbo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.