Enkele reclame-uitingen ter nagedachtenis aan SAAB r.i.p.

Saab definitief r.i.p.? Eerst zien of er geen herstart komt. Hope so, mooi merk, moet blijven als het enigszins mogelijk is. Dit is de geschiedenis van SAAB, zoals gezien door SAAB. Los daarvan brengen we ter nagedachtenis een heel oud SAAB-spotje uit de VS, van 1956 en slechts 20 seconden lang. Lief! Ik hoorde geen geluid eronder, maar dat kan aan mijn computer liggen. Maar eerst een relatief nieuwe magazine-uiting (klik om te vergroten), met de tekst erboven: ”We’ve been flying on the ground for sixty years,” als onderdeel van Saab’s Move your mind-campagne. En nog een relatief nieuwe commercial, onderdeel van de alweer Amerikaanse Changing perspective-campagne uit 2009 – SAAB was nog onderdeel van General Motors USA- die de nieuwe SAAB 9-3X daar lanceerde. De soundtrack, Time Is Now, wordt gezongen door de Zweedse Asha Ali. En eentje van 9-5 Reclame Arsenaal. Zie voor enkele NL-uitingen ook deze site (Peter ten Hoopen), en deze (Doorn & Roos).

Lees ook:Transformers troef in commercials Saab en Nissan
Lees ook:Saab vertelt Amerikanen haar verhaal (de 9-5 sedan komt)
Lees ook:Ministers krijgen gratis Saab BioPower aangeboden
Lees ook:Natuur en Milieu: ”Milieuclaim Saab over BioPower-motor misleidend”
Lees ook:‘Victor en de gemiste kans van Saab…’ (Alles is reclame)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.