Solidaridad lift slim mee op aandacht voor Gouden Loeki

De goudkoorts onder ‘s lands reclamebureaus is Solidaridad, dat zich inzet voor een ‘duurzame economie,’ niet ontgaan. De organisatie voert ludiek actie rond de Gouden Loeki, slim meeliftend op de aandacht voor dat reclamefestijn. De beste commercial verdient goed goud aldus Solidaridad. ”Net als de STER is vrijwel niemand zich er van bewust dat er wereldwijd 15 miljoen goudmijnwerkers uitgebuit worden. En dit ook nog eens onder zeer onveilige en ongezonde omstandigheden.” Met de ‘Op weg naar Goed Goud‘-campagne -die vermoedelijk alleen te zien is online, dankzij doorplaatsers zoals Reclamewereld- gaat Solidaridad kosteloos voor goudwinning die veilig, schoner en eerlijk is. Door zich in de media af te vragen of de Gouden Loeki wel van goed goud is hoopt deze organisatie de publieke discussie op gang te brengen. Leuke actie. Via, dank, tip van @debontjas.

Lees ook:Olympische atleten verdienen Goed Goud vindt Solidaridad
Lees ook:Keshondra wint voetbalstemmers voor ‘Pokkie Foetsi als Gouden Loeki’
Lees ook:Benoeming Gouden Loeki Aller Tijden 50-jarige Ster
Lees ook:‘Gouden Big Mac’ van €10.000 actie in reclame McDonald’s
Lees ook:Gouden Loeki’s juli nomi’s: Plofkip/Wakker Dier, Verjaardagsfeestje/Unox en LoveMachine/Suzuki

Eén reactie op “Solidaridad lift slim mee op aandacht voor Gouden Loeki

  1. Redactie, Michael

    UPDATE: De Gouden Loeki wordt volgend jaar van ‘goed goud’ gemaakt, maakte de STER vrijdag j.l. bekend. Solidaridad vroeg de organisatie de prijs voortaan van eerlijk goud te laten maken. Daarmee wordt aandacht gevraagd voor de vijftien miljoen mensen die wereldwijd onder onveilige en ongezonde omstandigheden in goudmijnen werken.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.