Sanoma: over vijf jaar meer reclame uit internet-activiteiten dan uit print

Binnen vijf jaar verwacht Nederlands grootste uitgever van tijdschriften, Sanoma, meer advertentie-inkomsten te halen uit online- dan uit printactiviteiten. Dat zei Paul Molenaar, COO bij Sanoma Uitgevers, donderdag tijdens het congres Blognomics, zo meldt Emerce.
De uitspraak van Molenaar ligt in lijn met uitlatingen van Dick Molman, CEO bij Sanoma Uitgevers. In maart zei hij tegen Emerce dat over drie jaar tussen 30-40 pct van de totale omzet van het bedrijf uit internetactiviteiten moet komen. Nu komt  zo'n 10 pct uit ‘internet'. Het bedrijf heeft ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites. Sanomais het moederbedrijf van Ilse Media. Paul Molenaar is sinds vorig jaar naast CEO van Ilse Media ook COO bij Sanoma. Hij is bij Sanoma verantwoordelijk voor alle nieuwe media-activiteiten.

Lees ook:Swartjes: ‘Advertentie-inkomsten De Telegraaf nog onder druk’
Lees ook:Steeds meer mensen volgen tv, radio en dagbladen via internet
Lees ook:Meer reclamebestedingen op internet dan op de radio in 2008
Lees ook:Reclame-omzet Amazon hard op weg naar de miljard dollar
Lees ook:Netto uitgave online-reclame met 40 pct gestegen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.