De derde dinsdag van september. Hopelijk biedt de troonrede nieuws. De miljoenennota kennen we al, oud nieuws. Ook nieuws vandaag: de inhakers in de krant. Dit jaar van Grolsch, Auping, Kruidvat, Fiat en de NVM-makelaars. Maar waar blijft Dirk vdBroek dit jaar op Prinsjesdag, als traditionele (heel goeie) inhaker? Over inhakers gesproken: ik heb sterkere jaren meegemaakt. Misschien dat de alom sombere tijden, in binnen- en buitenland, de creativiteit wat heeft belemmerd. En/of de trek van sommige adverteerders om ‘leuk’ te willen zijn. Grolsch en Auping máákten er tenminste nog wat van en vallen zo goed op. Bij het biermerk deden de reclamemakers een vier jaar oude ontdekking… De vijf adverteerders stonden allemaal in de wakkere krant vandaag. Alleen die van Auping was ook te zien in de Volkskrant, klant van hetzelfde reclamebureau (maar dat kan toeval zijn )
Lees ook:Auping feliciteert Ranomi ‘Slapen voor Goud’ Kromowidjojo
Lees ook:Aandacht voor bedwisseling in Kroningsinhaker Auping
Lees ook:Barry Hay, Jonnie Boer en Roberto Meyer in commercials Grolsch
Lees ook:Oudste slogan Grolsch populairst in poll Reclamewereld.blog
Lees ook:Filmsterretje loopt onverwacht blauwtje in Auping-spot
Goh, zo kom je er nog eens achter dat je al die jaren maar 30 cl Grolsch hebt gedronken, in plaats van de 33 cl waar je automatisch vanuit gaat als je zo’n flesje openbeugelt. Om dat nou goed nieuws te noemen…
Waarschijnlijk hebben jullie de achterpagina van het FD van vandaag over het hoofd gezien…Best jammer want daar staat ook een leuke inhaker op Prinsjesdag. De afzender hiervan is @samhoud. Zie http://fd.x-cago.net/20110920/pages/01020/articles/FD-20110920-01020001.pdf
En ik zag de Grolsch inhaker ook in het Algemeen Dagblad staan!
@Peter: Dat geloof ik meteen, ik zie niet alle dagbladen, dus ik mis wel eens wat.
@Redactie, Michael: het was ook geen verwijt. Het is een leuk en actueel artikel.
@Peter: OK, goed om te horen.