Lospeed rijdt NS Hispeed in 17 (!) minuten van Schiphol naar Amsterdam


NS Hispeed haalde vandaag de achterpagina (advertentie) èn de voorpagina van de Volkskrant, met een aardige foto van de officiële openingshandeling en breed lachende burgemeesters, onder wie Cohen, Aboutaleb, en minister Eurlings. Waardoor Rotterdammers nóg sneller in Amsterdam kunnen zijn (en Amsterdammers enzovoorts, haha). Met de nieuwe treinverbinding via de HSL-Zuid ben je zowel heen als terug 20 minuten sneller, meldt de inhaakadvertentie. Je reist in 43 minuten van Amsterdam naar Rotterdam v.v. . ”Hiermee reist u in 43 minuten van Amsterdam naar Rotterdam en in 26 minuten van Rotterdam naar Schiphol.” DUS dan doe je 17 hele minuten over dat lullige korte stukje Schiphol-Amsterdam, da’s even NS Lospeed dan. Of zitten er enkele minuten wachten bij, voor uit- en instappers op Schiphol? Waarschijnlijk wel. Waarom stoppen ze daar dan eigenlijk? Om (later) te concurreren met Europese vliegtuigverbindingen? Eind dit jaar wil ik trouwens een keertje met 300 km per uur naar Parijs suizen, leuk (nu rijdt de HSL ”slechts” 160 in Nederland).

Lees ook:De Fyra staat stil en de Fyra rijdt meldt dagblad advertentie
Lees ook:”Informatief programma” over Schiphol op zender AT5 blijkt reclame
Lees ook:Website ”Een heldere kijk op Schiphol” is knappe reclame/PR
Lees ook:Ook buiten Londen worden records gebroken zegt KLM
Lees ook:‘Er is waarschijnlijk geen God’ als A4-billboard nabij Schiphol

5 reacties op “Lospeed rijdt NS Hispeed in 17 (!) minuten van Schiphol naar Amsterdam

  1. Rob

    De HSl eindigt bij Hoofddorp. Dit was een politieke beslissing, een HSL dwars door Amsterdam aanleggen was niet haalbaar.
    In 17 minuten per auto van Schiphol naar Amsterdam Centraal is mij trouwens nog nooit gelukt.

      /   Beantwoorden  / 
  2. floris

    vanmorgen even uitgeprobeerd en hij rijdt alleen tussen rotterdam en hoofddorp 160 km/h. vanaf hoofddorp rijdt ie gewoon op normaal spoor dus inderdaad langzaam.

    er is ongeveer 3 minuten wachttijd op schiphol die vooral wordt gebruikt om toeristen uit te leggen dat je toch echt een toeslag/supplement moet hebben om met deze hispeed verbinding richting amsterdam te gaan.

    natuurlijk stopt ie wel op schiphol, dat is waarschijnlijk een belangrijkere halte dan amsterdam centraal. vanuit rotterdam stapte ongeveer de helft (lees: 10) van de reizigers uit op schiphol. op schiphol stapte er vervolgens ongeveer 50 mensen in maar ik begreep van de conductrice dat dat dus vooral mensen zonder geldig hispeed kaartje waren. ze werden overigens niet beboet.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @Rob en @Floris @Hildebrand Dank voor jullie aanvullingen & opmerkingen.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Hildebrand van Kuyeren

    Vanaf Schiphol kan er gemakkelijk worden gereisd naar bestemmingen als Amersfoort, Hilversum, Almere, Lelystad. Als de Hanzelijn klaar is, kunnen reizigers uit Noord Nederland ook opstappen in Schiphol.
    Schiphol is één van de belangrijkste spoorknooppunten van Nederland.

    In december gaat de Thalys vanaf Rotterdam met 300 kilometer per uur rijden. Tussen Rotterdam en Amsterdam blijft 160 de max. Als uiteindelijk de treinen tussen Rotterdam en Amsterdam snel kunnen rijden, gaat er nog eens 7 minuten vanaf. De belangrijkste reistijdwinst wordt dus ook zonder hoge snelheid al gerealiseerd.

    Op Treinreiziger.nl meer over vergeten feiten over de HSL.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Erik Wesselius

    Vanmorgen twee uur langer gedaan over de reis naar Brussel. Vanwege “logistieke problemen” reden er urenlang geen treinen Brussel-Amsterdam en vice versa (behalve Thalys). Heb het boze vermoeden dat dit te maken heeft met opening HSL verbinding A’dam-R’dam. Vanochtend zag ik in Rotterdam de bekende locs en treinstellen. Maar die reden dus alleen op en neer in Nederland :-(

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.