Make-over voor mensen met kanker in spotje van Mimi

Hulporganisatie voor kankerpatiënten Mimi Foundation was de opdrachtgever voor een prachtig project, dat 20 mensen, veelal vrouwen, met kanker inspiratie gaf, ‘al was het maar voor een seconde.’ Ze werden uitgenodigd naar een studio om hun haar en make-up te laten doen, zonder dat ze zichzelf -of elkaar- konden zien tijdens dat proces. De 20 moesten hun ogen stijf dicht houden. Toen ze klaar waren werd hun spontane reactie erop door een tweeweg spiegel heen gefilmd. Wow. De reactie is prachtig, zo ontroerend. Eventjes hadden de 20 hun ziekte vergeten. Het reclamebureau dat het allemaal bedacht was Leo Burnett France. Mimi wordt door particulieren gefinancierd en ontvangt graag giften. Bron: verschillende buitenlandse blogs en sites.

Lees ook:Rondje in café blijkt reclame-retourtje Air Canada
Lees ook:Michael J. Fox steunt stamcel-onderzoek in spotje
Lees ook:Reclamecampagne Esso en Tchibo teruggetrokken vanwege ‘Nazi-leus’
Lees ook:‘Autogordels om’ boodschap van sublieme infomercial
Lees ook:‘Intelligentere” reclame-abri’s, zoals voor H&M/Roberto Cavalli, in trek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.