Categorie: "Goede doelen"

Eerste roze hamburger in de Pink Ribbon-campagne

Die Canadezen toch. Een voormalige leraar, Trudeau Jr, kiezen, ophouden met de IStaat te bombarderen in het Midden-Oosten, F16′s afbestellen en dan dit, haha. Op de markt gebracPink Burgerht zijn daar door fabrikant Hero -nee, niet van- wel van de heel speciale Think Pink Burgers. KLIK op bijgaands advertentie om iets te vergroten). Van de kosten van een broodje hamburger van Hero, dat samenwerkt met ACE Bakery voor de broodjes, gaat een dollar naar het Pink Ribbon-initiatief tegen borstkanker bij

Met emoji’s haalt Unicef geld op voor kinderen in Syrië.

Unicef emoji slaapUnicef vuurtjeMiljoenen Syrische kinderen hebben door oorlog en geweld alles moeten achterlaten en leven noodgedwongen in vluchtelingenkampen, zegt Unicef. De dingen die zij hebben meegemaakt, laten diepe wonden achter. Unicef helpt deze kinderen hun traumatische ervaringen verwerken, melden ze. Sms daarom nu 😴 naar 4333 en doneer €3. De campagne is van reclamebureau Energize en roept heel Nederland op dus geen woord, maar een

Exclusieve skateboards en Wakawaka-lamp in de reclame van Pluk

Pluk goed verhaalNiet die 10 ‘exclusieve’ skateboards trokken mijn aandacht en evenmin die Wakawaka-lampen met korting, wel de naam van de adverteerder, namelijk Pluk. Met daarachter: goede deals, goed verhaal. Over plukken gesproken: deze advertentie plukten we donderdag uit de Volkskrant (KLIK erop om te vergroten, waardoor tekst leesbaar wordt). Niet de zoveelste Groupon-achtige aanbieder. Pluk blijkt onderdeel van Duurzaam Doen, een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Milieu Centraal en

Doneer armen en eenzamen een diner voor de feestdagen roept Jumbo-spotje op

Heerlijk, even geen Frank Lammers en ook even geen Laagste Prijs Garantie van Jumbo op de buis ;-) . En niks korting. Even heel iets anders: een super december-actie, die navolging verdient. Mensen een feestmaaltijd bezorgen, in samenwerking met verschillende partnerorganisatie. ”Een feestmaaltijd is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Daarom wil Jumbo -meer info hier- mensen in Nederland, die het financieel moeilijk hebben of zich eenzaam voelen (met partners-MvO) weer een

Jumbo-Grocery:/CMS/Images/2015/Landelijk/Kerstdonatie/banner-themepage.png

Na Frans en Mart actie van André en Irene tegen Alzheimer-ziekte

Alzheimer campagneDe Alzheimer-sokken van Frans en Mart zijn nog niet allemaal verkocht of de volgende actie dient zich alweer aan, nu met André en Irene. Van 19 oktober t/m 30 november voeren Alzheimer Nederland en de Vriendenloterij in samenwerking met RTL4 een nationale campagne om aandacht te vragen voor die ziekte en meer geld te werven voor wetenschappelijk onderzoek. Dat doen ze onder de noemer ‘Samen voor een toekomst zonder alzheimer‘ (nu weer met kleine A?). Bijgaande advertentie met de ‘gezichten’ van die campagne, André van Duin en Irene Moors, plukten we uit Alz…, het Magazine van Alzheimer Nederland (KLIK erop om te vergroten). In de advertentie zeggen ze: ”Net als

Supers van Coop staren hulpactie voor Rode Kruis meldt advertentie

Toch wat apart, deze actie, aangekondigd per advertentie vandaag. Je zou zou denken: goed idee van de Coop, de hulp aan vluchtelingen in Nederland Coop Rode Kruisstimuleren via het Rode Kruis. Zeer actueel èn origineel. Maar nee, de hulp blijkt veel ruimer geformuleerd. De site: ”Komende weken vragen de 250 Coop-winkels aandacht voor de hulpverlening van het Rode Kruis in Nederland. ”Als klant van Coop kun je sparen voor een gratis boodschappen- pakket ter waarde van € 50. Met elk gespaard pakket steun je direct het Coop Rode Kruis Fonds, dat speciaal voor dit doel is opgericht. Het Rode

Pleegzorg Nederland zoekt ouders met campagne ‘Supergewone Mensen Gezocht’

Pleeggezin ToprakPleeggezin Rein Na de Pleeggezin Jimmysuccesvolle Sire-campagne van juli 2006 start Pleegzorg Nederland met een nieuwe voor de werving van pleegouders. De campagne ‘Super Gewone Mensen Gezocht‘ van reclamebureau Johnny Wonder is ongetwijfeld geïnspireerd door die uitstekende campagne van de Ad Council, de ‘Amerikaanse SIRE.’ Daarvan luidde de slogan, “You don’t have to be perfect to be a perfect parent.” Gevolgd door het zinnetje ‘There are thousands of teens in foster care who take you just as you are.’  Els Rienstra, bestuurslid/woordvoerder van Pleegzorg Nederland: “Nieuwe pleegouders zijn altijd nodig. Het doel voor dit jaar is om 3500 pleegouders te werven. Daarvoor is een

Rode Kruis zoekt handjes voor vluchtelingenhulp meldt Sluit je aan-advertentie Ready2Help

Veel aandacht in de media voor het ‘handjestekort‘ van het Rode Kruis, vandaag, goed getimed, de wervingsadvertentie in de dagbladen (KLIK eroRode Kruis Ready2Helpp om te vergroten) waarin wordt uitgelegd wat je kunt doen om stroom vluchteling te helpen en waar je je moet melden, op de site Ready2Help van de hulporganisatie.  De tekst: ”We hebben te maken met een enorme toename van het aantal vluchtelingen in Nederland. Steeds meer gemeenten en instanties vragen het Rode Kruis om hulp. Hulp die we altijd graag en met liefde geven. Maar we komen nu echt handen tekort om alle vluchtelingen in Nederland een goed en warm welkom te bieden. Wil je de handen uit de mouwen steken? Met

Alzheimer Socks van Frans Molenaar en Mart Visser in de reclame

Alzheimer SocksTwee Nederlandse topdesigners ontwerpen Alzheimer Socks in strijd tegen de ziekte van Alzheimer, kopt het persbericht van reclamebureau N=5 vanmiddag, op Wereld Alzheimer Dag. ”Zo maak je met twee verschillende sokken Alzheimer bespreekbaar én steun je onderzoek.” 1 op de 5 Nederlanders krijgt te maken met Alzheimer. ”Twee verschillende sokken symboliseren de verwarring waarmee Alzheimerpatiënten dagelijks te kampen hebben. De ene sok is vormgegeven

Anonieme sponsor betaalt bedank-advertentie KNRM gericht op vrijwillige redders en donateurs

KNRM”Deze advertentie is de KNRM aangeboden door een genereuze sponsor”, staat in kleine lettertjes vermeld, rechts onderaan de advertentie die wij overnamen uit De Telegraaf van vandaag. Wat een mooie geste van die anonieme persoon, of dat bedrijf. ‘Hoe bedank je generaties voor hun moed?,’ vraagt de oranje kop van bijgaande advertentie van de, voluit, Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KLIK erop om wat te vergroten). ”Sinds de oprichting in 1824 zijn 100.000 mensen veilig aan wal gebracht door de vrijwillige redders van de KNRM! Toon uw waardering voor dit unieke vrijwilligerswerk door donateur te worden van de KNRM. De KNRM is