‘Operatie Boemerang’ is lamsvlees-reclame in vele landen vanwege Australia Day

Australia Day een nationale vakantiedag Down Under, is dinsdag 26 januari en dan moet iedere Aussie, ook in het buitenland, lamsvlees uit kan-je-wel-raden eten. Dat vindt tenminste de vleesindustrie daar, Meat & Livestock Australia, dat deze wat lange, maar aardige commercial liet maken over Operatie Boemerang. Die actie is bedacht door de Australische Lee Lin Chin, die Australia Day in 1996 doorbracht in Warschau waar geen lamsbout te zien was in de Aussie gemeenschap daar. Met

verschillende woordgrapjes doorspekt is dit spotje van reclamebureau The Monkeys, zoals You will never lamb alone, terwijl Chin samen optrekt met Lambassador Sam Kekovich om landgenoten in verre landen op de noodzaak van een Australia Day bbq met Australische lamsvlees, desnoods midden in de winter, te wijzen haha. Dinsdag dus. Amsterdam werd niet bezocht, wel Londen, Tokio, Los Angeles, New York, Bali en Copenhagen. Op genoemde site is meer te lezen over de feestdag.

Lees ook:Kerstmannen surfen met hammen voor, jawel, Aldi
Lees ook:Scooter dwars door billboard als reclame voor Specsavers
Lees ook:Topregisseur Baz Luhrmann maakt toerismespotje voor Australië
Lees ook:Het gevecht tegen sigarettenpeuken in Australië (spotje)
Lees ook:Griezel Graham overleeft ongelukken op de weg meldt Australisch spotje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.