Bomen over Jupiler-bier in reclamestrip De Opportunisten van Frank Pels

”Mannen zouden alles doen voor een frisse Jupiler…” Roept de Belgische bierbrouwer ter begeleiding speciaal voor degenen die hun spotje niet snapen . De commercial is van begin dit jaar, en nog geregeld op de NL buis. Toch maar één reactie van een kijker die het heel goed snapt, maar wel met een vraag zit. Want Nederlanders weten immers alles van water… Marco van Wijk1: ”Misschien ben ik heel flauw, maar waarom komen de flesjes boven drijven als ze gevuld zijn? Het soortelijk gewicht van bier is bijna gelijk aan dat van water.” En De Opportunisten, van oudsher trendwatchers in de reclame? Die pikken een heel andere boodschap op dan door Jupiler is bedoeld. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels maar (KLIK erop om tevergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige,speels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Ook De Opportunisten gokken na ‘t zien van zeilersspotje Holland Casino
Lees ook:Ai, laten De Opportunisten de Opel Adam nou schattig vinden (en dat spotje ook)
Lees ook:Welke reclame makende BN-er hoort bij welke loterij vragen De Opportunisten zich af
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.