Leon de Winter wil het wèl weten over zijn gezondheid in spotje Prescan

Nogal wat BN’ers maakten en maken reclame voor Prescan,  dat, bijvoorbeeld met de Total Body Scan, inzicht geeft in je gezondheid. ”Een glimp van onze bekende ambassadeurs’ is te vinden op hun site,’ meldt Google nog, maar ik zag ze niet. Toch maar weggehaald, die Wall of Fame? Maar misschien moet ik mijn ogen even laten nakijken. Het verst met reclamemaken voor Prescan gaat schrijver, columnist en filmproducent Leon de Winter, die zelfs een -bijgaand- ‘Ik wil het wèl weten‘ spotje voor Prescan heeft gemaakt.  ‘Mijn vader overleed toen ik 11 was, in 1965 was dat.

Hij overleed aan een hartinfarct wat hij vermoedelijk nu overleefd zou hebben. Ik heb mezelf twee keer laten onderzoeken bij Prescan. Als er iets gevonden wordt dan wil ik de tijd hebben om daar nog iets aan te doen.” Als Prescan Ambassadeurs herinner ik mij vooral Willeke van Ammelrooy, maar ook Henny Huisman en Jack van Gelder, naast De Winter. Zijn verhaal is hier te zien/lezen op de PreScan-site.

Prescan zegt: ”In de meeste gevallen (90%) kunnen onze cliënten zich om gegronde redenen gerust voelen na de total bodyscan. Die geruststelling zorgt ervoor dat mensen zich beter voelen. Onze onderzoeken blijken bovendien te resulteren in een positieve verandering van levensstijl. Gezonder leven kan ernstige aandoeningen voorkomen. Ook hiervoor geldt dus: de beste zorg is uit voorzorg.”

Ter nuancering: lees wat Medisch Contact al in 2012 over dit soort onderzoeken heeft gezegd hier. Zie ook wat Kennislink schreef hier.

PS Zelf geloof ik er wel in, dit soort voorzorgonderzoek, en heb ik enkele jaren geleden een -zelf betaald, want geen BN’er, helaas ;-) - een deelonderzoek laten uitvoeren door PreScan. Met positief resultaat, gelukkig.

Lees ook:Verjaarskorting van Prescan gemeld in advertentie
Lees ook:Willeke van Ammelrooy maakt reclame voor Prescan
Lees ook:Prescan feliciteert Willeke van Ammelrooy met Gouden Kalf
Lees ook:Hans van Breukelen in WK Voetbal-inhaker Prescan
Lees ook:Dé BP haakt in op dagbladspecial over WK 2010 (met Toto)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.