Messi en Drogba in spotje over… lekker eten van Turkish Airlines

Hij verscheen al in spotjes van Nike en Pepsi Max en voegde daar vorig jaar Turkish Airlines aan toen. Nee, niet Messi, a.s. zondag weer te bewonderen in El Clásico, maar Didier Drogba, de voetbalheld van de Ivoorkust. Even gemist, deze commercial, maar nu snel getoond. Drogba is weer terug bij Chelsea, maar bezet doorgaans de

reservebank. Want inmiddels een voetbalveteraan (geboren op 11 maart 1978). Turkish Airlines produceert geregeld leuke spotjes met sportsterren, maar nog nooit eentje over… lekker eten, nee, over epic food. We nemen aan dat Barça-sponsor Qatar Airways geen bezwaar had tegen Messi’s geregelde optreden voor de Turkse luchtvaartmaatschappij. Alsof Messi zich daar trouwens iets van zou aantrekken ;-) .

Lees ook:Ontdek ‘new world of golf’ in spotje Turkish Airlines
Lees ook:FC Barcelone-toppers amuseren zich in Qatar Airways-spotje
Lees ook:Barça’s Messi, Piqué, Neymar, Iniesta in Qatar Airways spot
Lees ook:FC Barcelona speelt leuk mee in In-Flight Safety video Quatar Airways
Lees ook:Lionel Messi en Kobe Bryant in selfie-spotje Turkish Airlines

2 reacties op “Messi en Drogba in spotje over… lekker eten van Turkish Airlines

  1. Kindts Peter

    Voor die BV’s zullen ze wel de lat een niveau hoger leggen. Wat ik laatst heb meegemaakt is dit :
    op 17 februari vertrok ik met Turkish Airlines vanuit Brussel naar Sri Lanka. Een tussenstop was voorzien in Istanbul waar we ‘s nachts om 03.00 uur terug moesten opstijgen. Er lag bij aankomst( rond 23.00 uur ) een 5-tal centimeter sneeuw op de luchthaven.
    Om 01.30 uur aan boord voor de vlucht naar Colombo. Ons toestel stond in de rij om sneeuwvrij te worden gemaakt. Toen wij, na zowat 2 uur ( begrijpelijk gezien de rij vliegtuigen die moesten worden sneeuwvrij gemaakt ) sneeuwvrij waren, meldde de piloot dat er een technisch probleem was; dat we terug naar het luchthavengebouw moesten waar we zouden overstappen op een ander vliegtuig. Met de bus aangekomen werden we “gelost” in het luchthavengebouw waar niemand was om de passagiers op te vangen. Een ander vliegtuig was er duidelijk NIET. Na zowat 12 uur werd 1 broodje en een flesje water aangeboden. Wanneer we opnieuw konden opstijgen was niet gekend.
    De volgende nacht, rond 01.00 uur, mochten we aan boord gaan van een ander toestel, maar dit kregen ze niet op de piste omwille van de 20 cm sneeuw. 3 uur later konden we terug het busje in en weer naar de luchthaven. Gelukkig had het boordpersoneel het eten klaargemaakt zodat we tenminste iets warms tussen de tanden kregen na reeds meer dan 36 uur verblijf op de luchthaven.
    Toen we terug in het luchthavengebouw kwamen kregen we te horen dat we een nieuwe boarding pass moesten halen. Hiervoor moesten we evenwel de luchthaven verlaten wat niet mogelijk was zonder een visum te kopen. Ondertussen zat de luchthaven vol met gestrande passagiers ( tegen de 10.000 reizigers ) die allen dezelfde boodschap kregen. Gevolg : 6 uur aanschuiven ( ‘s nachts ! ) om een nieuwe boarding pass te bekomen. Assistentie van Turkish : een broodje en drinken.
    Slapen was niet mogelijk; lag je te dicht bij een shop of restaurant werd je weggejaagd.
    Uiteindelijk konden we nog een nacht later vertrekken.
    Resultaat : meer dan 48 uur niet geslapen. Niet kunnen van kleren wisselen want we hadden geen toegang tot onze bagage.
    De eerste twee hotels op Sri Lanka konden we vergeten ( die waren wél betaald ).
    De eerste avond toen we vastzaten hebben we reeds een mail gestuurd ( op de luchthaven zelf ) naar Turkish Airlines om te vragen wat er nu ging gebeuren en wat de compensatie zou zijn voor dit oponthoud en het verlies in Sri Lanka. In die mail hebben we expliciet vermeld dat we niet waren vertrokken wegens een technisch probleem met het vliegtuig. Hier kon dus van geen overmacht ( de sneeuw )sprake zijn aangezien we onze plaats in de rij van vliegtuigen die klaar stonden om op te stijgen moesten verlaten.
    De verstuurde mail is bij Turkish door 4 personen gelezen ( leesbevestiging ! ), maar we wachten sindsdien nog steeds op een reactie.
    Deze maatschappij claimt de beste te zijn in Europa. Onbeschaamd !!!!!!!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Peter: Wat een verbijsterende ervaring, dat zullen ze heren Messi en Drogba inderdaad niet flikken – de eerste klas passagiers op die vlucht wèl? Geen sneeuw in polderland, wel in Istanboel, het is me wat. Reclamewereld is een online magazine over reclame, wat altijd de vrolijke kan van zaken toont, dus kunnen we niets met deze reactie anders dan ervan huiveren, ongetwijfeld net als onze lezers. Je ervaring delen is wellicht effectiever als ingezonden brief naar Radar of naar een consumentenrubriek van een dagblad, als Turkish Airlines nog steeds niets van zich heeft laten horen. Succes.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.