Via een kritische tweet werd ik er gisteravond op gewezen op de ‘première’ van de nieuwe commercial van wehkamp.nl, ”uitgegroeid tot het grootste online warenhuis van Nederland”. Reclameman Peter Hamelinck‘s tweet: ”Site al up to date sinds eind ’13 maar nu nog communiceren wat een webwinkel is voelt erg amechtig! Ga inspireren!” En andere reclamemakers, Desmond en Demian, desgevraagd per tweet: ”Wehkamp was lichtpuntje in het Nederlandse reclame-blok, maar op deze manier gaan ze wel meer verkopen.” Op de Wehkamp-site zijn naast het eigen merk
zijn ook, wat niet iedereen kennelijk weet, verschillende bekende merken te vinden, zoals Mango, Sacha en G-star Raw. Zelf vond ik die door Wehkamp in eigen beheer gemaakte slowmo-spotje ook prachtig, maar wat schrok ik als ik die winkel=site binnenstapte. Hoe erg veel minder aantrekkelijk ogend. Hoe onvermijdelijk. Deze commercial van het onlangs in de arm genomen reclamebureau TBWA\Neboko vind ik daarom slimmer, want stel dat Bol.com die claim pakt… En toch prettig ogend. ‘It’s not creative unless it sells‘ zei Legend reclameman David Ogilvy immers al.
PS En mijn bestelling onlangs van een goed geprijsde Philips-juicer daar ging prima.
Lees ook:‘Mix & Match’-spotje Wehkamp met dagelijks variabele tag-ons
Lees ook:EK Voetbal-inhaker: bikini-girls Wehkamp ontregelen Franse team
Lees ook:Wolter Kroes verbaasd dat Nederland steeds slimmer wordt
Lees ook:De fraaie ‘Je kan niet wachten’-slomo-spotjes van Wehkamp
Lees ook:Frans Molenaar presenteert mannencollectie C&A en Wehkamp