Nestlé kaapt ‘Charlie bit my finger’ voor reclame babyvoeding

Charlie bit my finger’, één van de populairste internetvideo’s aller tijden sinds-ie vier jaar geleden op YouTube belandde, is gekaapt. En wel door de Zwitserse voedingsmiddelengroep Nestlé, om reclame te maken voor hun Amerikaanse merk Gerber. Dat meldt The New York Times. Nestlé’s babyvoedingsmerk Gerber gebruikt het originele clipje nu om zijn ‘finger foods’ aan te prijzen; de aangepaste versie komt uit de koker van hun Amerikaanse reclamebureau DraftFCB in de VS. Charlie werd wereldberoemd -de naam van grote broer kennen we overigens niet- door een eenvoudig

filmpje, de tweede hieronder, dat intussen als meer dan 372 miljoen keer is afgespeeld op YouTube. Tweede bron: De Standaard.

Lees ook:‘Charlie bit me’-filmpje reclame voor YouTube: 67,5 miljoen keer bekeken!!
Lees ook:Charlie Brown zet reclamebureau op stelten vanwege de Kerst (spoof)
Lees ook:Avicii zingt in ‘Brotherly Love’-spotje Coca-Cola
Lees ook:Knap eigen reclame gemaakt met flipboekje: Subaru WRX
Lees ook:Beroemd na nieuwe naam: Bruce Willis, Alice Cooper en Beatle Ringo Starr (spotje Aviva)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.