Verso-S: ‘Misschien wel de meest Hollandse Toyota ooit’

Verrast was ik zeker, toen ik deze opmerkelijk advertentie van Toyota zag in verschillende dagbladen vandaag. Met de Japanse ramp in het achterhoofd. En het verhaal over de tijdelijke sluiting van de 12 Japanse fabrieken van die fabrikant, het beeld op ‘t netvlies van al die Japanse auto’s, veel van datzelfde merk, als schelpjes aangespoeld op de ‘stranden’ daar. Wat zou de strategie achter nou juist deze ‘Hollandse’ advertentie zijn? Is er een relatie met het Japanse drama? Of helemaal niet? Timingsfoutje? Of juist niet, maar wel actualiteitsgebonden, vanwege de introductie?  ‘De nieuwe Verso-S. Misschien wel de  de meest Hollandse Toyota ooit.’ Omdat de tekst, en de inhoud van de soms aardige, soms wast gezochte ‘Hollandse tegeltjes’ helaas onleesbaar zijn hier onder heb ik even driftig zitten tikken: klik op lees verder. Daar is ook de commercial, eveneens van reclamebureau Launched, te vinden.

Onder die ”Misschien wel de meest Hollandse Toyota ooit’-kop staat te lezen:
”De bekende lage onderhoudskosten en hoge restwaarde maken eigenlijk alle Toyota’s al behoorlijk Hollands. Niet voor niets zijn we al jaren de nummer 1 van Nederland als het om particuliere verkopen gaat. Maar de praktische Verso-S is misschien toch onze meest Hollandse auto ooit. Want voor een zeer nuchtere vanafprijs van €15.990,- biedt de Verso-S standaard wel heel veel autowaar voor uw geld. En mocht u toch iets extra’s willen, dan houden we het wat de prijs betreft natuurlijk wel gezellig. Wat dacht u bijvoorbeeld van een CVT automaat voor maar €1000,-? Maak kennis met de Verso-S bij de Toyota dealer. De gratis koffie staat bij u klaar.”
Voorts de teksten van die zes ‘Hollandse’ tegeltjes, vanaf linksboven:
‘Een zuinige motor is de beste spaarpot die er is’
’1388 Liter bagageruimte is beter dan een vriend met een aanhanger’
‘Wie wat bewaart in 14 opbergvakken heeft wat’
‘Zoals de achterbank is verwacht hij veel gasten’
‘Wie de bijbetaling niet eert, is zijn portemonnee niet weerd’
‘De beste stuurlui hebben een comfortabele, hoge zitpositie’
‘Wie de bijtelling niet eert, is zijn portemonnee niet weerd’

De commercial is door Launched op 10 maart op YouTube gezet. Een dag later vond de aardbeving/tsunami plaats. Dus de commercial was uiteraard allang klaar, maar vraag blijft: waarom die advertentie vandaag nog geplaatst?

Lees ook:Toyota speelt met ‘kindjeskar’ in op Boer zoekt Vrouw (Verso-reclame)
Lees ook:Duitse super Aldi gaat op de Hollandse toer (maar waarom?)
Lees ook:Reclame Toyota: CVT automaat voor €1 bij Verso, Avensis
Lees ook:Aldi zet mes in prijzen Hollandse kaas meldt reclame
Lees ook:Jarige Beatrix en onderdanen getrakteerd op appeltaart in look-alike advertentie McDonald’s

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.