Jumbo verlaagt niets in advertentie over prijsbeleid

Hele pagina in de krant vandaag van Jumbo, een boodschap van de baas. Inclusief een pittige waarschuwing, over een grote concurrent. De aanleiding: de gele grootgrutter is deze maand voor de 6e keer door het Nederlandse publiek uitgeroepen tot beste supermarkt, een retail jaarprijs. Algemeen directeur Frits van Eerd zegt danku richting stemmers. Hij kondigt verder geen prijsverlaging aan, maar herhaalt nog eens hoe ‘t zit met het prijsbeleid van Jumbo, over elke dag prijscontrole, de laagste prijsgarantie en de unieke fJumbo praat over prijzen oct 10ormule. Maar Van Eerd kan het niet laten, en why not, om in de aanhef even uit te halen naar  ‘sommige supermarkten.’ In dit geval, zonder dat de naam wordt genoemd, doelt hij volgens mij op Albert Heijn, dat steeds weer met advertenties over weer nieuwe prijsverlagingen komt. ”Kennelijk heeft u daar al die jaren te veel betaald! En als ze zeggen in de toekomst meer prijzen te gaan verlagen, dat betaalt u daar vandaag dus nog steeds te veel. Als u bovendien niet oplet, gaan de prijzen straks gewoon weer omhoog. Maar gelukkig hoeft u bij Jumbo niet op uw hoede te zijn. Want dat zijn we voor u.” En de open brief sluit af met de uitnodiging om langs te komen om zelf ”de laagste prijzen, het grootste assortiment en de allerbeste service” te ontdekken.

Lees ook:Reclameaanval Jumbo op Dirk (zonder die naam te noemen)
Lees ook:Jumbo reageert op AH en Dirk met laagste prijsgarantie-advertentie
Lees ook:Jumbo en Super de Boer zijn al in advertentie ‘Samen sterk’
Lees ook:Jumbo supermarkt start A-merk prijzenoorlog (en vergelijkt met AH en C1000)
Lees ook:Jumbo begint A-merkoorlog met AH en kraakt hun ‘blindtesten’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.