Rabo, de Tour en doelsparen gaan lastig samen in de reclame

‘Rabobank. Een bank met ideeën.’ Luidt de nieuwe slogan alweer een tijdje. Maar als je als de belangrijkste Nederlandse wielersponsor en sponsor van de Tour de France wil inhaken met iets anders dan Tournieuws, dan is het schipperen geblazen. In de inhaakadvertentie die ik deze week uit De Pers plukte wordt reclame gemaakt voor ”Rabo Doelsparen. Bepaal zelf hoelang en hoeveel u wRabo Idee Toer de Filt sparen.” Vast een prima spaarvorm, daar niet van. Maar de kop boven de gekunstelde advertentie luidt: ”Met een doel komt u verder. Dat is het idee.” En de tekst eronder, want niet leesbaar op de dagbladuiting hier naast: ”Zware cols beklimmen en 3596 km in de beugels staan. Dat lukt alleen met een doel. Zo werkt het ook met Rabo Doelsparen. Een nieuwe manier van sparen, waarbij u zelf bepaalt hoelang, hoeveel en hoe snel u wilt sparen. Ga nu naar Rabobank.nl/doelsparen en maakt kans om als VIP naar de Tour te gaan.”

Lees ook:Rabobank tweede in Telegraaf’s Beijing Reclame Inhaakwedstrijd
Lees ook:Rabobank presenteert zich in dagbladcampagne als ‘een bank met ideeën’
Lees ook:Tim Knol zingt Ramses Shaffy in ING’s spotje over sparen
Lees ook:Rabobank stopt na 15j met sponsoring Hoofdklasse hockey
Lees ook:Ideeënreclame van Rabo, DE, KitKat en nu ook Peugeot

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.