Björn Borg schakelt media in voor anti-piratencampagne

Zou ‘t helpen tegen de piraterij? Laten we ‘t maar hopen. Via een advertentie in o.m. De Telegraaf onlangs en online wordt de consument opgeroepen Björn Borg-producten niet illegaal te kopenuit een achterbak/ bij de drogist / op een vlooienmarkt / bij de supermarkt / op een vage website / zonder liefde” maar alleen bij de officiële dealers. Die worden allemaal genoemd, per stad. Vinden zij ook weer prettig. Oude underwear-collecties zijn vaak voor dumpprijzen te vinden bij o.m. drogisterijen, supermarkten en de horeca-groothandel. En de zwarte handel in nepproducten tiert welig. Slecht nieuws dus voor de officiële Björn Borg dealers, die de nieuwste collecties tegen reguliere prijzen aanbieden. Omdat dit probleem erg lastig is aan te pakken, bedacht reclamebureau JAMJAM deze campagne -met zelfde beeld als de billboards die nu in het land te zien zijn- en speciale website om de consument rechtstreeks aan te spreken, meldt Marketing Tribune.

Bjorn Borg anti piraten ad

Lees ook:Boze Toyota-dealers stoppen met reclame in VS
Lees ook:Trendje: na Birkenstock waarschuwt McGregor consument
Lees ook:Tweemaal de plakbal van McDonald’s als inhakers WK2010
Lees ook:Dierenbescherming maakt reclame tegen afschot zwerfkat
Lees ook:Ryanair rommelt weer met prijzen, reclamewaakhond blaft slechts

Eén reactie op “Björn Borg schakelt media in voor anti-piratencampagne

  1. Pieter Groningen

    Het is goed dat de Ebay en Marktplaats koopjesjagers er nu eindelijk wat bewuster op gemaakt worden dat je merkkleding niet voor 2,50 euro per stuk kunt kopen. Maar of zo’n actie nu echt de geautoriseerde dealer in bescherming neemt, weet ik niet. Partijen als Het Kruidvat, Bristol, Makro en Wowunderwear weten Bjorn Borg artikelen toch altijd wel goedkoop in de markt te brengen. Naja, we zien wel wat het oplevert!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.