Aegon maakt het niet mooier dan het is, zelfs niet in de reclame

Een nieuwe reclamecampagne van Aegon die meerdere jaren gaat lopen benadrukt eerlijkheid. Maar wie zijn er dan niet eerlijk, vraagt Fem Business zich af over de campagne in o.m. het FD en Metro. Een pagina met alleen tekst, en die luidt: “Het doel van deze saaie adver- tentie zonder mooi plaatje is om u te laten zien dat we het niet mooier maken dan het is.” Was getekend: Aegon. Met als pay-off (bijbeho- rende reclameslogan): “Eerlijk over reclame.”  Op de vraag van Fem of

 

Aegon toch geen reclamebureau wordt zegt woordvoerder
Deborah Laaf van Aegon: ''Haha. Nee, het is de aftrap van een campagne
waarmee we Aegon weer onder de aandacht willen brengen. De uiting geeft
daarbij de mentaliteit weer waarmee we mensen willen helpen financiële
doelen te bereiken. Nu is het eerlijk over reclame, maar dat worden ook
andere gebieden.”


De reclamewereld zal 'not amused' zijn. Er hangt toch de sfeer van reclame is leugenachtig omheen?

“Dat is niet de boodschap, we willen laten zien dat we duidelijk en
zonder poespas communiceren. Hoe de reclamewereld reageert zou ik niet
weten. We gaan het ook op andere gebieden betrekken, dus het is niet
gericht tegen reclame.”


Wie zo’n claim van eerlijk zijn neerlegt kan het later van klanten als tegenargument horen. Hoe gaat Aegon daarmee om?

“Vanwege deze campagne hebben we aanpassingen gedaan aan bepaalde
producten, zo zijn bij verzekeren en beleggen de kosten duidelijker
weergegeven. Ook hebben we de communicatie veranderd, we willen
duidelijker en eenvoudiger communiceren.”


Hoeveel gaat de campagne kosten?

“Het is een campagne die meerdere jaren gaat lopen. Dit jaar geven we 8
miljoen euro uit aan reclame. Dat is zowel voor print, televisie, radio
als internet.” Aldus Jasper Houtman van Fem Business.

Mijn PS: wie het mooier maken dan het is? Misschien moet je eerder kijken naar sommige verzekeraars zelf -denk even aan de zg. woekerpolissen- dan meteen naar de reclamebureaus. 

Lees ook:Oud F-Side-leider Joark gaat uit z’n kanarie in Aegon’s Ajax-campagne
Lees ook:Ajax & ‘t shirt met de logo’s: Aegon Eerlijk over clubhistorie
Lees ook:Ajax-sponsor Aegon bedankt iedereen met advertentie in Telegraaf, dat zelf heel anders Aegon-nieuws brengt
Lees ook:Opmerkelijke oproep aan Ajacieden in advertentie van sponsor Aegon: ga achter Ajax staan
Lees ook:‘Pijn! Dat doet het’ (Ajax-hoofdsponsor Aegon heeft ‘t moeilijk)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.