Fietsenoorlog: Halfords vergelijkt Union in reclame met Gazelle

Vergelijkende reclame is bij mijn weten niet toegestaan als je ‘'het andere merk'', waar tegen je je afzet, met name noemt. Nou, dat doet Halfords vandaag in een dagbladadvertentie, waarin Halfords' eigen merk Union Droodle wordt vergeleken, punt-voor-punt, met de Gazelle Basic. En, surprise, surprise, de Union blijkt 80 euro goedkoper. Vorige maand had Halfords het al gemunt op Batavus, wiens directeur Rob Beset riep: ‘'De fietshandel in een vak dat Halfords niet beheerst.'' Toen dichtte Halfords zijn fietsenmerk Union dezelfde kwaliteit toe als A-merk Batavus. ‘'Zoek de verschillen'' was de kop

van de advertentie van Halfords, waarin de Union Unica werd vergeleken met de Batavus Mambo. Het enige verschil is de prijs, zegt de advertentie.

Beset van Batavus zei vorige maand in MarketingTribune: 'De consument is absoluut wel zelf in staat om het kwaliteitsverschil te zien. Het is appels met peren vergelijken. Of zoals het merk Giant al reageerde dat je toch ook geen Skoda met een Mercedes vergelijkt, ook al hebben ze allebei 4 wielen en een stuur,' aldus Beset.''

Batavus viel Halford aan, dat zijn fietsen niet mag verkopen, wegens ‘'te weinig kwaliteit'' van het distributiekanaal. Vandaar waarschijnlijk dat Halfords deze week in zijn advertentie opmerkt dat ‘'dankzij onze meer dan 150 fietswerkplaatsen ook de service en de garantie prima geregeld is.''

 

Lees ook:Batavus feliciteert zichzelf met Fiets van het Jaar-prijs voor de Zonar
Lees ook:Bijna 52.000 bezoeken Reclamewereld in oktober
Lees ook:‘Op weg naar jezelf’ in poëtische commercial van Batavus
Lees ook:Reclamewereld.blog.nl scoort ruim 100.000 pageloads in juni
Lees ook:Ruim 64.000 bezoeken aan Reclamewereld in september

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.