Sublieme printcampagne gelanceerd voor Britse The Guardian

Twintig jaar geleden produceerde het linkse Britse blad The Guardian een commercial voor zichzelf, die nooit meer verbeterd is. En te boek staat als de beste dagbladcommercial ooit. Over vooroordelen. Dat was in 1986. Sindsdien veel gekopieerd, en begrijpelijk. Nu is er weer totale andere, maar sublieme campagne voor The Guardian gemaakt, eerst in print. De bios volgt later. Waarin wederom wordt gewezen op de kernwaarden van dat dagblad (independence of thought; plurality of voice; restraint; and the separation of fact and comment). Fraaie, vernieuwende vormgeving, zeer sterke teksten. Het is de eerste keer in bijna tien jaar dat The Guardian weer op deze manier reclame maakt voor zichzelf. Op affiches, in bussen en de Underground. Ik hoop dat het goed gaat met die krant. Maker is reclamebureau Wieden + Kennedy London, petje af.

Lees ook:Kapitein Inktvis niet zo erg leuk in nieuwste spot Old Spice
Lees ook:Maria Sharapova e.a. vrouwelijke topatleten in fraaie Nike-animaties
Lees ook:De 100 mooiste reclame-affiches van 145 jaar Bijenkorf te zien in Stadsarchief Amsterdam
Lees ook:Sterke merken overleven ook in het bos, helaas, zegt beeld
Lees ook:Gucci presenteert nieuwe site en herfstcampagne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.