Kleding burgerslachtoffers oorlog Georgië in reclamecampagne VN

De United Nations in Zweden vroeg een reclamebureau om een campagne te maken om de aandacht te vestigen op de vreselijke consequenties voor de burgers van de recente oorlogshandelingen in Georgië. Ogilvy Stockholm kwam op het idee om authentieke kledingstukken te gebruiken, met sporen van (oorlogs)geweld. Hun reclamemakers bezochten zelf Georgië om kledingstukken te zoeken en spraken met slachtoffers en hun familie. Het Zweedse publiek werd gevraagd geld te doneren voor Georgiërs die in vluchtelingenkampen leven. Van de campagne is ook een rondreizende tentoonstelling gemaakt. Via The Inspiration Room (alwaar meer trieste voorbeelden).

Lees ook:WakaWaka’s fundraising campagne Solar For Syria gestart
Lees ook:Make-up tips Lauren Luke, slachtoffer huiselijk geweld
Lees ook:Opmerkelijke reclame voor organisch voedsel van Zweedse supermarkt Coop
Lees ook:‘We boobed.’ Zegt Marks and Spencer in boobvertentie
Lees ook:Schone Zweedse lucht in de reclame bij Volvo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.