Reclamebureau begraaft abri, wil aandacht voor Uitvaart Museum

Reclamebureau KesselsKramer roert zich weer eens. Nu hebben ze een ''dode abri'' begraven op het Museumplein om aandacht te trekken voor het vandaag te openen Nederlands Uitvaart Museum. ''Wegens omstandigheden geopend'' – ja, dat bestaat echt, met hulp van wat sponsoring van jeweetwel. Later deze week wordt de abri begraven bij het museum zelf, gevestigd op het terrein van De Nieuwe Ooster in Amsterdam. ''De grond was nog niet bevroren en de politie staakte zaterdag, dus konden we vrolijk met een Jeep met aanhanger, zand, scheppen en viooltjes over het Museumplein heen rijden. We waren gelukkig in gezelschap van 2 professionele tuinmannen en zij hebben ervoor gezorgd dat het Museumplein niet beschadigd is geraakt door onze actie'', meldt medebedenker Pim Gerrits van KK. Oja, het NUM geeft een overzicht van 

het Nederlands ''funerair erfgoed'' en een kijkje achter de schermen van
de moderne uitvaart.'' Te vinden zijn er o.m. haarschilderijen,
dodenmaskers, grafzerken, urnen en kisten, maar bijvoorbeeld ook een
collectie miniatuurlijkwagentjes, bijzondere lijkportretten en
ingrediënten voor een moderne moslim-uitvaart zoals lotuspoeder,
kampfer en musk. Gezelli!

Lees ook:Smartphone als publiciteitswapen in begraafplaats expositie
Lees ook:Opvallende reclame voor 75-jarige Margriet op Museumplein
Lees ook:Van Gogh Museum maakt reclame met vragen
Lees ook:Bonsai-boompje in reclame voor Uitvaart Compact-online
Lees ook:Het Nederlandse The Big Internet Museum opent ‘deuren’

2 reacties op “Reclamebureau begraaft abri, wil aandacht voor Uitvaart Museum

  1. Cor

    Kan zo in de herziende derde druk van Guerrillamarketing, nieuwe sluiproutes naar het hart van je klant… Fijne actie van KK

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.