Anti-reclame maken doel crowdfunding campagne AdBlock

Prepare to have your mind blown”, begint de PC World-site in de VS het bericht. De bedenker van de populaire AdBlock software, die reclame ‘doodt’ die je normaal zou zien als je surft op het web, lanceerde een crowdfunding campagne om te betalen voor het maken van reclame op internet om mensen aan te moedigen om AdBlock te gebruiken en online reclame te blokkeren. Als dat geen bewijs is van het belang van adverteren, haha. De oprichter, Michael Gundlach, hoopt minimaal $25,000 op te halen om anti-reclame voor reclame te kunnen maken. Als dat $50,000 wordt, komt er een AdBlock-reclame uiting op het beroemde Time Square in New York. Wordt ‘t $150.000 dan garandeert hij een hele pagina in de New York Times. Nou, de gratis publiciteit is nu al een paar ton waard, zelfs de Volkskrant besteedt vandaag aandacht aan het initiatief (maar die willen vast liever ‘normale’ reclame op hun site . ”7 in 10 Internet users still see ads. Help us tell the world about AdBlock,” meldt de site. Klik door naar PC World om meer te lezen en de cadeautjes te bekijken voor gulle gevers, van AdBlock T-shirts tot een gesprek met oprichter Gundlach. Zie ook video boodschap hieronder.
.

Lees ook:Reclame ‘Alice in Wonderland’ verovert voorpagina LA Times
Lees ook:Consument in VS ‘varken’ – MTV weigert Buy Nothing Day-spot
Lees ook:Nederlander Justus Bruns wil reclame op Times Square één dag vervangen door kunst
Lees ook:Schandalig Tsunami-9/11-spotje, zogenaamd van WWF/WNF (plus advertentie)
Lees ook:Mogelijk rechtszaken tegen adblokkers door Amerikaanse Internet Advertising Bureau

2 reacties op “Anti-reclame maken doel crowdfunding campagne AdBlock

  1. Dikke Buik

    ‘k Zie het nut van die adblocker wel met al die “U bent bezoeker 1.000.000. Dit is geen grap” meuk op deze pagina.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.