Categorie: "Acties"

Zonnebrilreclame Armani is correct zegt Trekpleister

Een lokkertje in de reclame, dus meteen uitverkocht? We weten het niet. Feit is wel dat Trekpleister in de folder onder het kopje “Spetterend zomer voordeel” van 7-12 juli ‘echte’ Armani-zonnebrillen aanbod voor €10 in plaats van … €140 (KLIK erop om te vergroten). Een twitteraar, ‘@DTrekpleister Armani zonnebril betere_Egyptologe,’ vroeg @avrotrosradar wat ze daar van vonden. De redactie op zijn beurt benaderde drogisterij met de vraag of het gaat om een écht Armani-exemplaar, want die kosten toch altijd wel zo’n €100. Volgens een woordvoerder is dit inderdaad het geval. De brillen zijn zo scherp afgeprijsd omdat het gaat om ‘oude modellen’, legt de woordvoerder uit van de zus van Kruidvat en ICI Paris uit. In de folder dekt Trekpleister zich overigens

Stuntje met iTunes gemeld in Hema-reclame

Hema iTunes actieDie dikke rode* in de ’20% extra’ Hema-kop kondigt geen tegenvaller aan in de kleine lettertjes. Slechts dat Apple ‘geen deelnemer aan, noch sponsor van’ deze iTunes-actie is. Stel je ook voor, zeg, een actie van Apple; zou de eerste zijn. Oja, alleen online te koop, dus niet in de winkel. Er is dus geen kaart om weg te geven als cadeau, bij voorbeeld. Jammer. Benieuwd waarom niet, die winkels zouden zo’n extra trekkertje wel kunnen gebruiken, gezien de verliezen die ze maken. Misschien zou Apple zo’n kaarten-actie niet toestaan. In dezelfde Metro-editie vandaag een advertentie over een kortingsactie met hun  brommer-

Jubileumblikken Grolsch als ode aan reclameman Gerard Brummer

Grolsch jubi blikkenGerard Brummer GrolschGrolsch blikt terug met introductie van jubileumblikken, retro designs ter ere van 400 jaar vakmanschap en karakter. En van een oud-reclameman, later Grolsch-directeur: Gerard Brummer (foto, KLIK op afbeeldingen om te vergroten). Karakter tonen en vol overtuiging vasthouden aan je ideeën – een stellige eigenschap van de heren die een cruciale rol hebben in de geschiedenis van Grolsch: Theo de Groen, Peter Kuijper en Gerard Brummer. Zo weigerde reclameman Gerard Brummer de ‘Vakmanschap is Meesterschap‘ tv-commercial te veranderen. Deze werd vervolgens één van de langstlopende en meest succesvolle tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis. Als ode aan

Pop-up file concert als reclame voor klassieke muziek festival Wonderfeel

Leukste file NLLeukste file van Nederland‘. Kopt het bericht. Gistermorgen, op de A1 richting Amsterdam, was het een klein feestje. Een nieuw klassiek festival, Wonderfeel, organiseerde daar Nederlands eerste pop-up-file-concert (zie ook filmpje).  Meldt een persbericht. Als leuke reclamestunt. ”Terwijl de file vorm begon te krijgen klapte de zijkant van een 16,5 meter podiumtruck open. Waarna het Nieuw Amsterdams Klarinet Kwartet aangevuld met sousafoon, slagwerk en onder leiding van een

Cardboard virtual reality bril in de reclame bij VPRO

VPRO virtual reality bril reclame‘Beleef Virtual Reality met de VPRO Cardboard bril.’ Schuif je smartphone in de bril en laat je verbazen. Bijgaande advertentie van de VPRO zelf plukten we deze week uit hun omroepgids (KLIK erop om wat te vergroten). Ex verzending kost-ie € 12,50, maar voor leden €5 minder. Dus lid worden van ‘s lands beste omroep! De speciale VPRO VR-app is nu  beschikbaar voor Android en iOS voor iPhone. Deze bevat de eerste VPRO VR productie, de 360-graden video getiteld De Volmaakte Mens. Hoe zet je de bril in elkaar? De omroep komt je te hulp met een stap-voor-stap intstructie voor het vouwen van een VPRO Cardboard. Het ontwerp is gebaseerd op de Google

Voor doelpunt van het seizoen stemmen roept advertentie Feyenoord op

Feyenoorders en sympathisanten van de Rotterdamse voetbalclub moeten voor 27 juni stemmen om het doelpunt van het seizoen 2014-15 te kiezen. Dat meldtFeyenoord doelpunt stemmen vanochtend ‘n clubadvertentie in gratis dagblad Metro, dat een nauwe reclameband heeft met Feyenoord. Zoals eerder gememoreerd hier (KLIK erop om wat te vergroten). Nee, we zeggen verder niets over dat seizoen van Feyenoord. Zonder competitie geen prijs, trouwens: als je meestemt maak je kans op één van

Jumbo, Zoetemelk, ode, retroshirt en nu ‘t spotje

En nu, de leuke commercial erover. Supermarktketen maakt deze zomer van iedereen een kampioen,’ kopte het persbericht van Jumbo begin van de week. We gaan het hele Kampioensverhaal niet nog een keer herhalen: lees het hier. Klanten kunnen dus vanaf vandaag 17 juni sparen voor het Limited Edition Retro shirt: een ode aan de kampioenstrui van Zoetemelk. We laten alleen de bijgaande grappige lange commercial zien, met de bekende hoofdpersoon Frank Lammers als Kampioen Vèr Plassen en ‘de’ Joop Zoetemelk als Kampioen Handtekeningen Geven. Want in

Ode Jumbo aan gele trui Joop Zoetemelk: zegeltjes sparen gratis Limited Edition retroshirt

Jumbo Lotto t-shirt met Zoetemelk zelfJumbo Lotto Zoetemelk ad[ZIE OOK SPOTJE MET ZOETEMELK EN FRANK LAMMERS] ‘Supermarktketen maakt deze zomer van iedereen een kampioen,’ kopt het persbericht van Jumbo vandaag. Klanten kunnen vanaf woensdag 17 juni sparen voor het Limited Edition Retro shirt: een ode aan de kampioenstrui van Zoetemelk (KLIK op illustraties om beeld te vergroten). Deze zomer is het namelijk precies 35 jaar geleden dat de legendarische fietsheld Joop Zoetemelk in zijn gele trui op de Champs-Élysées over de finish ging. Jumbo Supermarkten, ‘trotse sponsor van wielerploeg Team LottoNL-Jumbo’, grijpt dit moment aan om ”heel Nederland te

Luister vandaag naar Classic FM en win misschien een reis naar… Oman

De 22ste editie van het FIFA wereldkampioenschap voetbal is geagendeerd in 2022 in Qatar. ”De keuze voor Qatar als gastland leidde tot mondiale tegenstand,” citeer ik WikiPedia even. Te heet daar, natuurlijk. Wat dit nou met Classic FM te maken heeft? Niets. We proberen grappig te zijn op deze Classic FM reis naar Omanmaandagochtend, na het zien van de advertentie van die commerciële radiozender in De Telegraaf vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). ”Luister vandaag naar Classic FM en win een reis naar Oman.” Want, zoals iedereen weet, is dat golfstaatje een bekende bestemming voor liefhebbers van klassieke muziek. Lekker binnen zitten luisteren, dus nooit te heet ;-) . De actie waarover verder geen details worden vermeld in de advertentie -evenmin weten we