Categorie: "Acties"

Zo werkt ‘Speakerkratje’ Heineken volgens spotje

De regen komt eraan vanuit het zuiden. Maar: ‘Pak de zomer, voor je ‘t weet is-ie voorbij’ zegt een optimist in dit mini-spotje van Heineken over de ‘Boombox’ als actiegadget. Oftewel in helder Hollands ‘Speakerkratje.’ Je legt je smartphone erop en boemboem… Is de bedoeling dan. Op YouTube is een reactie te vinden, van ene Sander Verwoest. En die is woest zeg. ‘Wat een k….r ding’ schrijft hij, en nog in

Achtbaan reclame verkoopt je huis in ABN Amro-video

‘Doe mee met de Huizenpromoter en maak elke dag kans om uw huis op een bijzondere manier onder de aandacht te brengen bij mogelijke kopers.’ Zegt ABN Amro op de site en voegde de daad bij het woord in Ermelo. Met een rollercoaster ofwel achtbaan door en om het huis. Prachtstunt daar op de Schoolweg 12 en bijgaand filmpje werd dan ook een groot succes op YouTube. En voor de huiseigenaren -en de bank- ook, hopen we. Al gaat het ons net iets te snel om goed

Schoenzetten bij vendingmachine Chocomelreclame

Reclamewereld meldde al de leuke Chocomel-letters, nu is er de Chocomel-vending machine die voor Sinterklaas-verrassingen zorgt. Als je je schoen durft te zetten, en, nee, je bent ‘m niet kwijt hoor. Weer een originele reclamevorm voor het chocodrankje is zo’n apparaat dat werd geplaatst in ‘een’ supermarkt. Of die Sintmachine er nog staat en, zo ja, waar, is ons niet bekend helaas ;-) . Het leuke

Stemmen op Koeman, Bergkamp, De Boer of Van Bronckhorst vraagt KNVB in advertentie

Welke gelukkige, nog levende Oranje voetballer wordt nummer 13? Wie is volgens jou dé Oranje-international van de laatste 25 jaar? In het kader van het 125 jarig bestaan van de KNVB organiseert de bond samen met De Telegraaf-katern Telesport- een actie -bijgaand de advertentie in Telesport vaOranje Eregalerijn vandaag (KLIK erop om wat te vergroten)- om aan de 12 beelden van voetballers in de beeldentuin van de KNVB één beeld toe te voegen. Oud-voetballers Ronald Koeman, Dennis Bergkamp, Frank de Boer, Phillip Cocu en Giovanni van Bronckhorst zijn de kandidaten voor de eregalerij. De nog levende oud-internationals met

Gratis Selfie Stick maar geen Sint reclame Vodafone

Voda Sint SelfieExperimentje met formaat afbeelding met deze Vodafone-advertentie. KLIK erop om te vergroten, kun je de Sint beter zien. Waarom geplaatst? Niet vanwege de actie Nu met Selfie Staf (winkelwaarde €20 claimen ze) en meer cadeau. Gewoon, omdat we ‘m leuk vinden. Dat de Sint ook al aan de Selfie gaat. Nóg leuker hadden we het gevonden als we er ook een zwarte Piet bij hadden gezien, toch zijn steun en toeverlaat, ook in barre tijden. Maar dat is tegenwoordig politiek incorrect, dus commercieel niet handig. Vermoed ik. Het actietoestel is trouwens een Samsung Galaxy Trend

Staples houdt Black Friday-kortingen geheim in advertentie

WTF heeft Black Friday met kortingsacties van een elektronica retailer te maken? Zeg nou zelf:Black Friday is on the day after Thanksgiving. BlStaples Black Fridayack Friday 2014 will be on November 28, 2014.” Enfin, de commercie heeft het ook in Nederland voor elkaar, want  populair als actiedag ‘als start van de Kerstinkoopperiode’ -how about Sinterklaas? Zegt Staples. En haakt er graag en nadrukkelijk op in, in een advertentie in Metro vandaag. KLIK erop om te vergroten. Ga

Archos-tablet bij VaraGids abo meldt advertentie

Vara Gids gratis Archos‘Het beste mediaweekblad van Nederland’ noemt de VaraGids zich zonder schroom in een abonneewervings- advertentie in de Amsterdamse krant Het Parool. Maar die claim is niet genoeg als trekker, vandaar dat je een gratis tablet van het merk Archos krijgt bij een abonnement. KLIK op de advertentie om te vergroten; hier meer nfo over de wervingsactie. We plukten de VaraGids reclame-uiting uit de krant Het Parool van vrijdag j.l. De tablet is via online goedkoper te krijgen dan voor het bedrag

Boerderij-mini’s in de reclame bij Albert Heijn

Leuke actie bij Albert Heijn: Boerderij-mini’s. Daarmee leer je alles over het boerenleven, claimt de grootgrutter. Zo’n mini met ‘leerzame en leuke informatie over het boer’n leven’ komt gratis bij elke €15 aan boodschappen. Maar je kunt er ook gewoon mee spelen, hoor, als je ze in elkaar hebt gezet. Er zijn 24 boerderijmini’s

Parolifant-actie Amsterdamse krant steunt Artis

ParolifantLeuke reclame-actie van Het Parool, die prima Amsterdamse krant, met een dubbel effect. Lees die krant en steun ondertussen de olifanten in Artis. De actie kost je €5 en dan ontvang je het dagblad vier weken lang op proef, in de hoop dat je blijft hangen als abonnee. Van harte aanbevolen. Het volledig bedrag wordt gedoneerd aan het nieuwe olifantenverblijf in het welbekende dierenpark. Leuk ogende inhaak-advertentie ook, trouwens. Klik hier voor de actie. Het geld wordt vermoedelijk gebruikt om een deel van het parkeerterrein bij Artis over te nemen en in te zetten om de olifanten

Bavaria en Sunweb moedige eerste adverteerders ‘Super Dutch reclameblok’ Ster op WK voetbal

Ster, het reclame verkoopkantoor van de Publieke Omroep, introduceert, tijdens de rust van de eerste wedstrijd van Oranje op het WK voetbal, het ‘Super Dutch reclameblok’. Bavaria en Sunweb zijn de eerste dappere adverteerders die beloven met verrassende, speciaSunweb logoal vBavaria logooSter logoor dit blok gemaakte tv-commercials te komen. ”En dat is ook precies het uitgangspunt; hoogwaardig entertainment van unieke, nooit eerder vertoonde commercials, verzameld in één blok,” laat Ster weten in een persbericht. Ik noem de twee dapper omdat volgens